خوانسار نیوز

رسانه تحیلی خبری خوانسار

خوانسار نیوز

رسانه تحیلی خبری خوانسار

نشانی جدید خوانسارنیوز: khansarnews.ir

سرویس اجتماعی- بالاخره بعد از همه حدس ها و گمانه زنی ها نتیجه انتخابات شوراها مشخص شد. 19 کاندیدایی که در خود ظرفیت ورود به این عرصه را دیده بودند، شجاعانه به میدان عمل آمدند. کاربرد واژه «شجاعانه» بی تردید کاملاً بجاست، چرا که ورود به این عرصه کار هر کس نیست. عرصه شورا میدان انتخاب است و اینجا خبری از انتصاب نیست.

خسرو دهاقیننویسنده: خسرو دهاقین،
عضو شورای اسلامی شهر

19 نامزد به میدان آمدند تا خود را در بوته آزمایشی عمومی قرار دهند تا شهروندان بر اساس نوع نگرش خود به شورا و انتظاراتشان از اعضای شورای آینده 7 نفر از آنان را انتخاب کنند. اینجاست که رای مخفی مردم اقبال عمومی به یک کاندیدا را بدون توجه به سفارش های این و آن تعیین می کند. و البته باید گفت که هیچ کس در این عرصه بازنده نبود، چرا که هر کدام از نامزدها به نوعی توانستند نظر بخشی از جامعه را به خود و افکار و برنامه هایشان جلب نموده و از آنان رای بگیرند.

دادن وعده های شدنی و نشدنی -چه آگاهانه و چه از سر کم آگاهی- و ارائه برنامه ها و بیان دیدگاه ها،ایراد نقد به مدیریتهای گذشته و یا حتی سیاه نمایی وضعیت شهرستان توسط برخی نامزدها از مواردی بود که از روزهای قبل از انتخابات تا روزهای داغ تبلیغات مشاهده می شد، تا شاید با توسل به آن بتوان آراء مردم را به سمت خود جلب نمود.

سرانجام با پایان انتخابات 24 خرداد، 7 نفر با کسب اکثریت آراء به شورای چهارم راه یافتند، اما بررسی کلی آراء منتخبین نشان می دهد که عواملی همچون تعلق محلی و قومی، سابقه اجرایی و تجربه کاری و میزان ارتباط با اقشار مختلف جامعه بیشترین عوامل موثر در راهیابی منتخبین به شورا در خوانسار بودند و حتی بر خلاف انتظار عده ای از مردم و نامزدها، معیار انتخاب رای دهندگان صرفاً میزان تحصیلات نامزدها نبود؛ چرا که تمامی افرادی که  موفق به ورود به دوره چهارم شورای شهر خوانسار نشدند، دارای مدرک لیسانس یا فوق لیسانس بودند، در حالی که در ترکیب منتخبین یک کارشناس ارشد، سه کارشناس، دو کاردان و یک دیپلمه حضور دارند.

همچنین یکی از مسائل حاشیه ساز انتخابات اخیر، شائبه حمایت یا عدم حمایت از شهردار فعلی بود که سه نامزد صراحتاً طی اطلاعیه هایی یا با ارسال پیامک به شهروندان، خود را حامی شهردار اعلام نمودند؛ با این حال عدم توفیق کسب رای توسط یکی از این سه نامزد نشان می دهد که چنین مساله ای را هم نمی توان ملاک کسب یا عدم کسب  رای نامزدها محسوب نمود.

عدم انتخاب برخی از نامزدها با وجود تبلیغات وسیع خیابانی، هم نشانگر این است که تبلیغات گرچه در انتخابات موثر است اما در محیط های نسبتاً کوچکی چون خوانسار شیوه خاص خود را می طلبد و نامزدهای انتخاباتی باید با شناخت صحیح خود از جامعه، شیوه بهتری برای تبلیغ و معرفی خود برمی گزیدند.

اما غرض از آوردن مقدمات بالا بیان نکته ای متفاوت و بسیار حائز اهمیت در این خصوص و در رابطه با یکی از منتخبین دوره چهارم شورای شهر خوانسار است:

ورود حجت الاسلام سید عباس سجادی به عرصه انتخابات شورا گرچه غیرمنتظره بود، اما به راحتی می شد پیروزی او را در این انتخابات پیش بینی نمود.

با اعلام نتیجه انتخابات پیش بینی ها در رابطه با این نامزد انتخابات به نتیجه رسید و این سید خوشنام و خوش آوازه توانست به عنوان اولین روحانی در طول تاریخ خوانسار به عرصه شورای شهر راه یابد. همچنین حجت الاسلام سجادی توانست رکورد بالاترین رای مردمی در طول چهار دوره شورای شهر خوانسار را به نام خود ثبت کند.

بر اساس شنیده ها، آراء مکسوبه نفر اول شورای اسلامی شهر خوانسار حاکی از کسب بیشترین آراء در تمامی صندوق ها توسط وی بوده و بر خلاف برخی از نامزدها که در برخی صندوقها –به لحاظ قومی و محلی- حائز آرای بالاتری نسبت به سایر صندوق ها هستند، این برتری در غالب صندوق ها – و شاید همه- مشاهده شده است.

از دیدگاه نگارنده، این افتخار برای حجت الاسلام سجادی یک علت اساسی دارد: اگر همه عوامل ذکر شده بالا را کنار بگذاریم، به نظر می رسد یکی از دلایل اساسی آرائی که به نام این نامزد ریخته شد، بدون شک حاصل «خلق نیکو و حسن برخورد» وی با مردم بوده است.

رای مردم به حجت الاسلام سجادی رای به «روحیه تواضع و خوش خلقی» مردی است که در هر جایگاهی مردم را به چشم همشهریانی خوب و محترم تکریم کرده است. مردی که حتی در کسوت «امام جمعه موقت شهر» هیچ گاه دچار «کبر و غرور» نبوده و ارتباطاتش با همه اقشار به ویژه با نسل جوان «صمیمی و مردمی» بوده است. «روحانی» شریفی که همیشه در گفت و گو با مردم «لبخند» همواره بر لبانش خودنمایی کرده است.

کسب بالاترین رای مردمی توسط حجت الاسلام سجادی، یک افتخار بزرگ است اما در عین حال مسوولیت وی را بیش از پیش سنگین تر می کند. امروز انتظار مردم از سید عباس سجادی، نمایندگی تمامی افکار جامعه است. او یک روحانی است، اما باید بداند که با وجود احترامی که عمده مردم به مقام شامخ روحانیت قائلند، همه مردم صرفاً به واسطه روحانی بودنش او را انتخاب نکردند. لذا انتظار  مردم از سجادی این است که مثل گذشته – و حتی بیشتر - در آینده نیز در کنارشان باقی و زبان گویای آنها بماند و در "غم" و "شادی" همراهشان باشد. مردم خوانسار از سجادی می خواهند تا با کمک همکارانش در شورا با هر فکر و ایده و سلیقه ای که دارند برای اعتلای شهرشان کوشش کنند و بدانند این مردم خوب، تا وقتی نمایندگان خود را همراه با خود ببینند، همواره در کنارشان خواهند ماند.
 انشاءا... این انتظار از طرف وی و اعضای دیگر شورا بی پاسخ نخواهد ماند.

و در پایان سخن، هدیه آیه شریفه 159 سوره آل عمران به این سید عزیز که خود استاد حدیث و قران است، صرفاً برحسب تذکر:

فَبِمَا رَحْمَةٍ مِّنَ اللّهِ لِنتَ لَهُمْ وَلَوْ کُنتَ فَظًّا غَلِیظَ الْقَلْبِ لاَنفَضُّواْ مِنْ حَوْلِکَ فَاعْفُ عَنْهُمْ وَاسْتَغْفِرْ لَهُمْ وَشَاوِرْهُمْ فِی الأَمْرِ فَإِذَا عَزَمْتَ فَتَوَکَّلْ عَلَى اللّهِ إِنَّ اللّهَ یُحِبُّ الْمُتَوَکِّلِینَ

"[ای پیامبر] از ناحیه رحمت خداست که تو با مردم نرم خو هستی. اگر خشن و سخت دل بودی، مردم از گرد تو پراکنده می شدند، برای آنها طلب بخشش کن. برای آنها استغفار و در امورات با آنها مشورت کن و آن هنگام که تصمیم لازم را اتخاذ کردی( برای انجام آن) بر خدا توکل کن"

نظرات  (۱۷)

سلام

در گردان یازهرا از لشکر 14 امام حسین با سید عباس بودیم. ایشان فردی بسیار خوش خلق و متواضع بود. با این که به لباس روحانی ملبس بود ولی شوخی های ایشان زبانزد همه بود. ای کاش بقیه روحانیون شهر نیز مانند ایشان بودند.
خوش خلقی وبرخورد خوب هیچ وقت فراموش نمیشود و به راستی که مهمترین علت موفقیت ایشان همین است که گفتید

هرگز عقدخودم را فراموش نمیکنم که حاج آقا سجادی عاقد بودند وچه خوش برخورد بودند و مطالب شیرین آن روزشان را فراموش نمیکنم

خداوند عزتشان دهد وتوانایی بیبشتر برای کارها وخدماتی بیشتر برای خوانسار
دوست عزیز
شما که سابقه حضور در شورا را دارید میدونید که خلق و خوی خوب و مردمی بودن برای شورا لازمه ولی کافی نیست ، برای مدیریت شهری پارامترهای مهم دیگری لازمه .
وقتی کسی را برای مدیریت یک ارگان گزینش میکنند نمیگند چقدر اخلاقت خوب بوده و با مردم چطوری رفتار کردی ، میگند چی بلدی و چکار در این زمینه کردی ؟ خلق خوش یکی از پارامترهای مدیریته و پارامترهای زیاد و مهم تری هم در این زمینه نقش داره که امیدوارم و حتما ایشان دارا هستند
وظیفه آموزش آنهایی که بدون دید به هر کسی رای میدهند با اقشار تحصیل کرده و فهمیده و صاحب قلمی چون شماست ، شورا جای تصمیمات بزرگ و مدیریتی است که آینده شهر را میتونه عوض کنه نه روابط عمومی شهرداری ، شورا یکی از وظایفش ارتباط با مردمه وظایف دیگرش فراموش نشه ؟!
شما با این تفسیرتون مهر تایید زدید بر همه انتخاب ها در صورتی که به نظر من انتخابات خوانسار بیشتر باید نقد بشه تا تایید
پاسخ:
با درود خدمت شما و سپاس از ارائه نظر فوق. در این نوشتار نحوه گزینش مردم تشریح شده و نه تایید، اما در خصوص این منتخب به یکی از ویژگیهای مثبتی که در کسب رای ایشان موثر بوده اشاره شده است. با این حال نباید غافل بود که شورا برآیند افکار عمومی است و هر کس فراخور فهم و درک و نیاز خود رای  داده و شخصیتی مطابق با دیدگاههای خود را انتخاب می کند. خوانسارنیوز آمادگی دارد تحلیل های شما و سایر دوستان را در این رابطه منتشر نماید
اقای دهاقین خسته نباشید با عنوان کردن خلق خوش واخلاق نیکو برای کسب رای حداکثری اقای سجادی عجب تیکه ای به آقایی که خیلی تبلیغ کرد و سیاهنمایی کرد و منم منم کرد اما خلق خوش مردم پسند نداشت انداختی.
ادبینان
پاسخ:
با احترام به شما خواننده گرامی. در این نوشتار هدف ترویج یک عمل شایسته است و به هیچوجه تخریب و زیر سوال بردن فرد خاصی مد نطر نیست
منم دوسشون دارم و امیدوارم که توی کارشون موفق باشند.
تحصیلات و دانش فنی خیلی خوبه، اما تجربه، خرد، دید روشن و افکار خلاق هم بی تاثیر نیست.
بخش‌هایی از این نظر که با * مشخص شده، توسط مدیر سایت حذف شده است

*** ***** **** ***** *** ****** ** **** ** *** **** ***** *** ** **** ** *** ** ** *** **** ******* ******** *** ****** ***** ** ***** *** **** **** **** **** **** *** ****** ***** ** *** ** ** ***** **** **** ** *** *** *** ********** ** ****** *** *** **** **** ***** **** *** ***** **** **** *** ******** *** **** ** **** ****** ***** ***** *** *** *** ****** *** ****** *** **** *** ******* * ********* **** **** **** ********** **** ** **** **** **** ****** ** *** *** * ******** *****

پاسخ:
با عرض پوزش، چون این مطلب اثبات شده نیست، از درج آن معذور ولی حتماً به اطلاع فرد مورد نظر رسانیده خواهد شد.
منم ایشون رو دوست دارم. دوران دبیرستان امام جماعت 17 شهریور بود.ایشون زبانزد خاص و عامه و امیدوارم موفق باشه.
همچنین شما هم موفق باشید.
سلام ممنون از زحمات شما
ابلته آقا خسرو در این یادداشت اشاره ناخودآگاه و غیر عمدی به خلق خوش خودش هم داشت، خداوند به هر دوتای این بزرگوارها سلامتی بده.
پاسخ:

اختیار دارید. این نظر لطف شماست

میشه لطفاً اول قیمت ها رو مقایسه کتید بعد از ایشون هم بپرسید؟ در صورت امکان هر وقت بهشون گفتید نتیجه رو هم به ما اطلاع بدید. تو جواب نظرای همین پست هم که بذارید قبوله
پاسخ:
حتماً

حاج آقا سجادی از بس از جوونا سر سفره عقد پرسید: "بنده وکیلم؟" بالاخره هم وکیل مردم شد.

در حقیقت ایشون در طول عمر کاریشون این رای ها رو ذره ذره جمع کرده و حالا به یکباره نمود پیدا کرد.

امیدوارم وکلای ما در شورای شهر حق مردم رو به خوبی ادا کنند.

یا علی.

حاج آقا سجادی از بس از جوونا سر سفره عقد پرسید: "بنده وکیلم؟" بالاخره هم وکیل مردم شد.

در حقیقت ایشون در طول عمر کاریشون این رای ها رو ذره ذره جمع کرده و حالا به یکباره نمود پیدا کرد.

امیدوارم وکلای ما در شورای شهر حق مردم رو به خوبی ادا کنند.

یا علی.

واقعا جی بسی تاسف داره اگه اینطوریه شورای ادما خوبا و یا شورای سیدا تشکیل بشه آخه ادم خوب یکی از پارامترهای مدیر خوبه کاری بودن افراد مهمه نه اینکه خوب علیکم السلام میگه

وقتی مجلس به مدرک تحصیلی اهمیت میده ببینید تو خونسار مهم نیست دیپلمه باشی یا نباشی

پاسخ:
 همانگونه که عنوان شده، در این مطلب به عنوان یکی از پارامترهای برجسته جناب سجادی به عنوان اخلاق خوش اشاره شده و این به معنای فقدان سایر پارامترهای دیگر برای انتخاب ایشان نیست. در خصوص مدرک تحصیلی  همانگونه که قبلا نیز ذکر شده است، باید اشاره کرد که ایشان داری مدرک لیسانس حقوق و همچنین مدرک خارج حوزه هستند که معادل فوق لیسانس محسوب می شود.

مدیریت سایت: حجت الاسلام سجادی  در پاسخ یکی از خوانندگان در خصوص میزان هزینه دریافتی در خصوص خواندن خطبه عقد و ثبت ازدواج در دفتر ایشان اعلام نمودند که هزینه های دریافتی بر اساس تعرفه مصوب اداره ثبت و اسناد است و در صورت درخواست افراد متقاضی مبنی بر حضور در منازل جهت جاری نمودن صیغه عقد طبیعتاً این تعرفه همانند هزینه دفتر نخواهد بود (کما این که فی المثل هزینه ویزیت یک پزشک نیز در مطب و منزل یکسان نیست).

ضمناً تعرفه مصوب اداره ثبت صرفاً مربوط به خواندن صیغه عقد و ثبت در دفاتر است ولی استفاده از خدمات دیگر مانند اتاق عقد با توجه به امکانات مهیا شده و برخی هزینه های جاری مربوط به آن جزو تعهدات هیچ دفتری نیست و افرادی که تمایل به استفاده دارند هزینه بیشتری آنهم با توافق و  بر اساس عرف پرداخت می نمایند.

۲۶ تیر ۹۲ ، ۱۷:۱۳ سعید دشتی
چرا مطالبم را حذف کردید؟!خواهشمندم آستانه نقدپذیری خودرا بالا ببرید.عرض کردم حسن خلق و لباس گرچه هرکدام قابل احترام است،اما صرف داشتن آن لازم اما یقینا کافی نمی باشد.
پاسخ:

نظر شما حذف نشده. در ذیل مطلب دیگری درج فرموده اید.

قطعاً منظور نویسنده هم صرف داشتن خلق و لباس نیست و بدون شک معیارهای دیگری هم در وجود ایشان و نامزدهای دیگر بوده که مورد اعتماد قرار گرفته اند.

متشکرم وعذرخواهی میکنم.
بخش‌هایی از این نظر که با * مشخص شده، توسط مدیر سایت حذف شده است
شما بهتر بود از اداره ثبت اسناد تعرفه رو سوال کنید بعد به طور ناشناس تماس بگیرید ببینید آقای سجادی بر اساس همان تعرفه هزینه دریافت میکنند یا نه- ***** ** **** ***** ***** ***** ** **** **** ** *** ***** *** *** ********* ** ***** **** *** *** * ***** ***** ** *** **** *** ** *** ******

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی