خوانسار نیوز

رسانه تحیلی خبری خوانسار

خوانسار نیوز

رسانه تحیلی خبری خوانسار

نشانی جدید خوانسارنیوز: khansarnews.ir

تمکین به قانون توقع مردم از دولت آینده است

سه شنبه, ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۲، ۰۲:۲۵ ب.ظ

 سرویس سیاسی: عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با تاکید بر اینکه دولت آینده به قانون تمکین کند، گفت: قانونگرا نبودن دولت یکی از چالش‌های پیش‌روی مجلس بود که امیدواریم این عیب بزرگ در دولت بعدی نباشد.

سید محمدحسین میرمحمدی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری خانه ملت، افزود: نسبت به تولید در دولت فعلی کم‌لطفی شد و در بحبوحه افزایش نرخ ارز، دولت حمایتی از آن نکرد.

نماینده مردم گلپایگان و خوانسار در مجلس شورای اسلامی اظهارداشت: بسیاری از بنگاه‌های تولیدی به دلیل عدم حمایت دولت تعطیل شدند.

وی افزود: اگردولت با تشکیل کارگروه‌هایی در شهرستان‌ها می‌تواند مشکلات اقتصادی در بخش تولید و صنعت را شناسایی کرده و برای آنها تدابیر لازم را بیاندیشد.

میرمحمدی به ضرورت حمایت‌های بیمه‌ای، مالیاتی و نقدینگی واحدهای تولیدی اشاره کرد و گفت: هزینه‌های تولید در بنگاه‌های اقتصادی از قبیل سوخت افزایش یافته است و این افزایش قیمت با محدودیت بنگاه‌ها در افزایش قیمت محصولاتشان مواجه است، از این‌رو باید فکری برای تولید کرد.

این عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با بیان اینکه اگر واحدهای تولیدی محصولاتشان را هم با نرخ بالا عرضه کنند، بازار کشش ندارد، افزود: اگر حمایت از تولید به صورت مستمر انجام نشود، اشتغال موجود از بین می‌رود و به ناهنجاری‌ها اضافه می‌شود.

این نماینده مردم در مجلس نهم معتقد است که اگر یارانه‌ای به مردم پرداخت می‌شود به تولید و صنعت کشاورزی اختصاص یابد نفعش بیشتر است.

وی یکی از چالش‌های مجلس را قانونگرا نبودن دولت عنوان کرد و از دولت بعدی خواست تا همه بخش‌های زیرمجموعه خود را به قانونگرایی تشویق کند.

عضو کمیسیون اقتصادی با بیان اینکه دولت در رفع بیکاری و آوردن پول نفت سر سفره مردم موفق عمل نکرد،گفت: ایجاد اشتغال و تأمین معیشت حداقلی برای جامعه حق جدی شهروندان بوده، لذا وظیفه اصلی دولت ها، حصول اجماع حول موضوع اشتغال و معیشت است و مسئولین باید پاسخ دهند که در سال های گذشته به چه میزانی این موضوع تحقق یافته و برای آینده چگونه می خواهند این اهداف را حاصل کنند./

 

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی