خوانسار نیوز

رسانه تحیلی خبری خوانسار

خوانسار نیوز

رسانه تحیلی خبری خوانسار

نشانی جدید خوانسارنیوز: khansarnews.ir

سرویس اجتماعی- مدیرکل اطلاعات و آمار استانداری اصفهان گفت: در حال حاضر 6.5درصد جمعیت استان اصفهان سالمند است و این موضوع حاکی از این بوده که جمعیت استان به سوی سالمندی پیش می‌رود.

به گزارش خوانسارنیوز به نقل از خبرگزاری فارس از اصفهان، محمدرضا قاسمی عصر دوشنبه در همایش یک روزه جمعیت با اشاره به اینکه توجه به شاخص‌های جمعیتی در راستای رشد هر منطقه و استان از اهمیت بالایی برخوردار است، اظهار کرد: متوسط رشد جمعیت در کشور ایران 1.29 درصد است و استان اصفهان با دارا بودن 1.37 درصد متوسط رشد جمعیت به عنوان دهمین استان کشور محسوب می‌شود.

وی با بیان اینکه درصد بالایی از جمعیت استان در مناطق شهر‌نشین است، اضافه کرد: در حال حاضر 70 درصد از جمعیت اصفهان در هفت درصد از سطح خاک استان استقرار دارند.

مدیرکل اطلاعات و آمار استانداری اصفهان با تأکید بر اینکه مسئولان استان باید با استفاده از راهکار‌های اصولی از مهاجرت مردم از روستا‌ها به شهر جلوگیری کنند، تصریح کرد: خور و بیابانک کمترین تراکم جمعیتی را در استان به خود اختصاص داده‌اند.

وی به آمار موجود در استان در زمینه جمعیت موجود در سطح شهر‌ها و روستا‌ها اشاره کرد و ادامه داد: در حال حاضر 6.5درصد جمعیت استان اصفهان سالمند است و این موضوع حاکی از این بوده که جمعیت استان به سوی سالمندی پیش می‌رود.

قاسمی با بیان اینکه کمترین میزان جمعیت سالمند استان به شهرستان فلاورجان اختصاص دارد، اضافه کرد: همچنین بیشترین جمعیت سالمند استان به شهرستان‌هایی مانند اردستان، خوانسار و نائین اختصاص دارد.

وی با تأکید بر اینکه 31 درصد از جمعیت استان در منازل استیجاری زندگی می‌کنند، افزود: همچنین در حال حاضر شهرستان شاهین‌شهر و میمه بیشترین آمار با‌سوادی را از آن خود کرده است و کمترین آمار و درصد با‌سوادان استان نیز به شهرستان چادگان اختصاص دارد.

مدیرکل اطلاعات و آمار استانداری اصفهان در پایان گفت: مسئولان و دستگاه‌های اجرایی باید برنامه‌ریزی‌های لازم را به منظور افزایش آمار سواد در سطح شهر‌ها انجام بدهند تا نرخ بی‌سوادی در سطح مناطق و شهر‌های استان کاهش پیدا کند.

نظرات  (۶)

۲۳ تیر ۹۲ ، ۱۰:۴۴ کامران میرمحمدی
این مال توانایی بالای مسئولین شهرمون بوده برای جذب جوانان و ایجاد جاذبه برای جوانان
ابی چی شی......خدابدادمون برسو
۲۴ تیر ۹۲ ، ۱۱:۳۰ جواد عصاری
وقتی هیچگونه امکانات در شهر نباشه و هرروز بزنیم تو سر جوانان شهرمون نتیجه ای بهتر از این نمی شه شما مقایسه  کنید امکانات ورزشی ، تفریحی ، علمی ، فرهنگی و ... شهرمونا با شهرهای اطراف همچنین  نگرش مسئولین را نسبت به این امر خود به خود نتیجه می گیرید

تعجبی ندارد،وقتیکه سرمایه های مادی و معنوی سمت و سویی تک بعدی آنهم فقط در جهت رساندن شهر به دارالمومنین باشد،ما همه مسلمان و شیعه هستیم امایک شهرپویا وفعال همانطورکه به مدارس علمیه ومسجد نیاز دارد به مراکز درمانی وعلمی وآموزشی و ورزشی و...نیازدارد. 

بخش‌هایی از این نظر که با * مشخص شده، توسط مدیر سایت حذف شده است

به نظر من عوامل زیادی هستند که شهرمون جز شهرهای سالمند شناخته شده است

1-نبود امکانات  ورزشی ،علمی ، اشتغال زایی و...

2- دید بسته مسولین شهر و باصطلاح تا نوک دماغشون را دیدن

3- دید بسته مردم شهر که نمونه ان در انتخابات شورا مشهود است

4- عدم توانایی در جاذبه های توریستی

** ** *** **** ************ ***** **** **** ***** ** ***

6- عدم توجه کافی به نیازهای جوانان در زمینه های مختلف

7- تک بعدی بودن مساجد و حسینیه ها

** **** **** **** *******

9- غریبه پرست بودن اهالی شهرمان

10-عدم توسعه رشته های دانشگاهی و بدنبال آن عدم اشتغالزایی

11- عدم رونق بازار خوانسار با توجه به سابقه درخشان در این زمینه

12- سوار شدن افراد بی بلیط در اتوبوس مدیریت شهری

و هزاران مسئله دیگر که هرکدام از این موارد قابل بحث و پیگیری است اگر مسئولین با دید باز مسایل را دنبال کنند و انگ به جوانان نزنند و ...

۲۹ تیر ۹۲ ، ۱۸:۳۹ رفیق شش دانگ
بخش‌هایی از این نظر که با * مشخص شده، توسط مدیر سایت حذف شده است
وقتی اکثر مسئولین شهرما از...گرفته تارده های پایین غریبه باشند وفقط به فکرمیز ومنافع شخصی خود باشند وچند مدتی به عنوان مهمان دراین شهرسپری می کنند نمی توان توقع جمعیت جوان داشت شهری جوان است که درآن اشتغال حرف اول رابزند درخوانسارما آن کارخانه های مادرکو؟ چرامسئولین ازسرمایه داران خوانساری که سرمایه ی خودرادرشهرهای دیگری سرمایه گذاری می کنند نمی خواهند که جهت توسعه و برخورداری این شهر از ازسرمایه ی آن ها دراین شهر یرمایه گذاری نمایند ***** ***** *** **** ******** ** ****  ************** ******* ***** ********* ** **** ** *** **** ****** ************* ****آی مسئولین خداوکیلی به فکرجوانان باشیدباید روز قیامت جوابگو باشید ازما گفتن وازشمان... 

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی