خوانسار نیوز

رسانه تحیلی خبری خوانسار

خوانسار نیوز

رسانه تحیلی خبری خوانسار

نشانی جدید خوانسارنیوز: khansarnews.ir

سرویس اجتماعی- یکی از خوانندگان خوانسارنیوز در پیامی برای این رسانه توضیحاتی در رابطه با خبر منتشره عنوان "مخالفت میرمحمدی با رسیدگی دو فوریتی به طرح اصلاح تبصره 2 ماده 39 قانون جامع خدمات‌رسانی به ایثارگران ارائه نموده است.

این خواننده محترم که خود را یکی از کارکنان جانباز بخش دولتی با 16 سال سابقه معرفی نموده است، چنین نوشته است:

 

سایت محترم خوانسار نیوز

با عرض سلام و احترام

به استحضار می رساند در این خبر طوری به این موضوع پرداخته شده که خواننده اینگونه استنباط می کند که با این طرح جانبازان از دو منبع دولتی حقوق دریافت می کنند.

قانون حالت اشتغال قانونی است که جانبازان از کار افتاده با تصویب کمیسیون پزشکی می توانند حقوق حالت اشتغال دریافت کنند. با این قانون تعداد قابل توجهی از جانبازان از طریق بنیاد شهید حالت اشتغال گرفتند و در کنار شغل آزاد حقوق نیز می گرفتند.

در ادارات دولتی نیز افرادی حالت اشتغال گرفتند و بدون کار حقوق گرفتند. این بین تعدادی جانباز با از کار افتادگی و درصدبالا ی جانبازی هستند که علیرغم داشتن حالت اشتغال در دستگاه های دولتی مشغول به کارند ولی بنیاد چون این افراد شاغل هستند حقوق آنها را مسکوت گذاشته است. این عده بسیجی هستند ارتشی ها نیز با داشتن درصد جانبازی در ارتش حقوق می گیرند و حقوق آنها هیچ منافاتی با کار کردن آنها ندارد. خود من با درصد جانبازی بالا در دستگاه دولتی کار می کنم 16 سال است که حالت اشتغال من را نداده اند ولی فردی را می شناسم که هم از بنیاد حقوق می گیرد و هم شاغل بخش دولتی است. خوب این شیوه ظلم آشکاری به این جانبازان است که بسیجی هم بوده اند . لذا این قانون فقط شامل حال تعدادی از جانبازان دارای حالت اشتغال که در دستگاه های دولتی شاغل هستند می شود. و بارمالی زیادی ندارد. برای آقای میرمحمدی هم متاسفم که اینگونه برخورد کرده البته از کسی که نه از جنگ و مجروحیت و از دست رفتن سلامت خبر دارد و نه سالیان جوانی خود را به دفاع از کشور مشغول بوده بیش از این انتظاری نیست.قانون قبلی ظلم بوده و باید دولت جبران کند. ما در خوانسار جانبازانی داریم با 25 درصد جانبازی حالت اشتغال می گیرند و شغل آزاد دارند و جانباز 70 درصد داریم که به دلیل شغل دولتی و علیرغم داشتن حکم حالت اشتغال حقوق حالت اشتغال نمی گیرد ویا جانبازی در شرکت خصوصی کار می کند از شرکت حقوق دریافت می کند و از بنیاد شهیدحالت اشتغال

تعداد جانبازانی که به آنها ظلم شده شاید خیلی کم باشد ولی آقای میرمحمدی برداشت درست نکرده اند آخر کسی که 16 سال در حقش ظلم شده و شاید به دلیل عوارض مدت زیادی زنده نباشد و دائم از این بیمارستان به آن بیمارستان می رود آیا نباید طرح دو فوریتی برایش تصویب شود.

البته من عقیده ایم این است که ما برای رضای خدا به جبهه رفته ایم و در شرایطی که مردم شرایط سختی دارند نباید سهم خواهی کرد ولی همین نمایندگان بدو ورود 100 میلیون ودیعه مسکن کرفته اند. خودرو و حقوق بالا دریافت کرده اند. آیا آقای میرمحمدی با این امکانات هم مخالفت کرده اند. وقتی مجلس به اموری مانند امضا برای حمایت و یا امضا برای انتقاد از این و ان می پردازد کسی به این وقت کشی توجه می کند؟؟؟/

خدایا چنان کن سرانجام کار

تو خشنود باشی و ما رستگار

توضیح خوانسارنیوز:

با تشکر از این خواننده محترم، خوانسارنیوز آمادگی خود را جهت درج توضیحات دفتر نماینده محترم شهرستانهای خوانسار و گلپایگان در مجلس شورای اسلامی در این خصوص اعلام می دارد.

 

نظرات  (۱)

دوستان خوانسار نیوز با عرض سلام و عرض ادب مجدد

از این که مطلب بدون ویرایش من را منتشر کردید بسیار سپاسگزارم.
بنده به عنوان شخصی که بعد از پایان جنگ به دلیل وضعیتم دائم از این بیمارستان به آن بیمارستان می روم و اکنون که 25 سال از پایان جنگ گذشته می بینم هنوز جانبازان در بیمارستان ها چه شرایطی دارند بسیار دلم می گیرید. توصیه می کنم آقای میرمحمدی هر چند وقت یکبار سری به بیمارستان های ساسان در تهران و یا امیرالمومنین اصفهان بزند و با جانبازان در این مورد گفتگو کنند. مطمئنم اگر این کار را می کردند به جای مخالفت با دو فوریت طرح پیشنهاد طرح 3 فوریتی می دادند. دوستان به عنوان یک جانباز هیچ انتظاری از آقای میرمحمدی ندارم. مگر آن زمان که درس و مشق را رها کردیم و به جبهه ها رفتیم از ایشان اجازه گرفتیم. ما برای دل خود رفتیم و اگر دوباره زمان به عقب بر گردد مطمئناً دوباره به جبهه می روم ولی تفاوت این است که این بار مانند ماهی که از آب فاصله می گیرد و  قدر آن را می داند من نیز اگر شرایط به عقب برگردد دیگر از جبهه ها به مرخصی هم نخواهم آمد و تا آخر خواهم ماند.
دوستان درد دل زیاد است. چند وقت پیش نمایندگان نامه ایی انتقادی به آقای هاشمی نوشته بودند که میان امضاها با کمال تعجب امضای آقای میرمحمدی هم بود. و یا در یک نامه 140 نفر از نمایندگان از قالیباف حمایت کردند. در نامه ایی دیگر 160 نفر از ولایتی حمایت کردند. خوب ببینید آقای میرمحمدی این شرایط را درک می کند یا نه. اگر درک می کند چرا دم از وقت مجلس در مخالفت با طرح 2 دو فوریتی می زند.
به نظر من امضاهای نامه هایی که یادآوری کردم نشان می دهد نمایندگان درک درستی از شرایط ندارند. نه از وضعیت سیاسی کشور و نه از خواست مردم و نه مشکلات ایثارگران.
ناراحتی من این است که در شرایطی که ما جانبازان هم مانند مردم شرایط اقتصادی سختی داریم و در کنار این شرایط وضعیت جسمانی ما هم که دیگر نیاز به گفتن ندارد. آن وقت طرح هایی به مجلس می رود که اینگونه به جامعه القا می شود که ایثارگران چند لپه می خورند.
ناراحتی من این است که مسئولین و نمایندگان عکس شهدا را دست می گیرند و عکس راه آنها می روند.
به عنوان یک جانباز افتخار می کنم وابسته به طبقه ایی هستم که مشکل اقتصادی دارند نه وابسته به طبقه ایی که از مزایای نمایندگی استفاده می کند. خدا آن روز را نیاورد که ما از اکثریت مردم جدا باشیم. آرزو می کنم روزی فرا برسد که اکثریت مردم و حتی همه مردم به راحتی زندگی کنند و فاصله طبقاتی نباشد.
در پایان مجدداً یادآوری می کنم هر چند روزی که تصویب طرح فوق به تاخیر بیافتد به تعداد افرادی که در حقشان ظلم شده و دیگر در دنیا نیستند اضافه می شود همچنان که در این 20 سال گذشته تعداد قابل توجهی از عزیزان جانباز به دیار حق شتافته اند در حالی که ... و  امثال آقای میرمحمدی مسئولند و باید برای اعمالشان پاسخی مناسب داشته باشند.
سوال آخر این که آقای احمدی نژاد به اعضای دولتش نشان دولتی داد نشان هایی که به نظر می رسد معادل صدها سکه طلا است آقای میرمحمدی به ذهنش رسیده از دولت بپرسد این نشان ها و پول بیت المال برای کدام موفقیت دولت و اعضا داده شده که بنده به عنوان عضوی از جامعه از آن خبر ندارم.

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی