خوانسار نیوز

رسانه تحیلی خبری خوانسار

خوانسار نیوز

رسانه تحیلی خبری خوانسار

نشانی جدید خوانسارنیوز: khansarnews.ir

سرویس اجتماعی- فرماندار خوانسار از افزایش رکورد آبگیری سد باغکل خوانسار به یک میلیون و 850 هزار مترمکعب خبرداد و گفت: با وضعیت آب و هوایی این رقم به مرز دو میلیون متر مکعب خواهد رسید.


به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اصفهان سید مجید پور احمدی افزود: مجموعه مدیریت سد باغکل در اختیار شهرستان قرار گرفته و تحویل اداره آب خوانسار شده است.


وی افزود:با توجه به اینکه ظرفیت نهایی سد باغکل پنج میلیون متر مکعب بوده و امسال نیز بارندگی قابل قبولی در شهرستان داشتیم نوید بخش وضعیت خوب برای بخش کشاورزی و تامین آب شرب این شهرستان است.
فرماندار خوانسار گفت: اگر کشاورزان و باغداران با هماهنگی آب منطقه ای و جهاد کشاورزی در تقسیم درست آب همکاری کنند، شاهد ذخیره شدن آب بیشتری حتی برای سال آینده خواهیم بود.
وی تاثیر آب ذخیره شده در پشت سد باغکل خوانسار را در آبخیزداری و افزایش آب چاهها و قنات های شهرستان خوانسار چشمگیر دانست و اظهار کرد: این سد برای تامین آب شرب شهر و آب کشاورزی آن بنا شده و اکنون در اولین سالهای بهره برداری از این سد هستیم.
وی بیان داشت: زمان شروع آبگیری سد، بهمن است که درسالهای بارندگی و آبسالی می توان زمان بیشتری را برای آبگیری سد در نظر گرفت و از هدر رفت آب جلوگیری کرد.
شهرستان خوانسار در شمال غربی اصفهان قرار دارد

نظرات  (۱)

۲۵ آبان ۹۲ ، ۰۳:۴۷ Maryam Khodakarami
سلام و درود
تا آنجایی که مطالعات بیشتر سدها در دنیا نشان میدهد که با احداث سد,  سطح آبهای زیرزمینی پایین دست بسیار می رود. حال ایشان بر اساس چه مطالعاتی فرموده اند که سطح آبهای  زیرزمینی بالا می رود بخصوص که با ساختار زمین شناسی خوانسار, احتمال کاهش آبهای زیرزمینی بسیار بالاست. مگر اینکه در دراز مدت و طی زمان طولانی سد آبدهی داشته باشد و مازاد آب سد به سمت جویبارهای شهر جاری شود. برای این منظور مطالعات  تغییرات سطح آبهای زیرزمینی طی 10-5 سال آینده پیشنهاد می شد.
پاسخ:
با تشکر از نظر کارشناسی شما

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی