خوانسار نیوز

رسانه تحیلی خبری خوانسار

خوانسار نیوز

رسانه تحیلی خبری خوانسار

نشانی جدید خوانسارنیوز: khansarnews.ir

صرفاً مخالف «دو فوریتی» بودم نه خود طرح!

دوشنبه, ۱۷ تیر ۱۳۹۲، ۰۹:۳۲ ب.ظ

 

سرویس اجتماعی- سید محمد حسین میرمحمدی، نماینده شهرستان های خوانسار و گلپایگان در خصوص واکنش برخی نسبت به مخالفت وی با دوفوریت طرح اصلاح تبصره 2 ماده 92 قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران یادداشتی را در حاشیه نشست خود با اعضای شورای اسلامی شهر دوره سوم و منتخبین دوره چهارم جهت درج در خوانسارنیوز نوشت.

 

 

 

به گزارش خوانسارنیوز، متن کامل این یادداشت به شرح ذیل می باشد:

بسمه تعالی

آنچه مسلم است دفاع از حقوق همه ایثارگران که جانبازان عزیز از این طیف هستند، بر همگان واجب است. اما در خصوص طرح مطرح شده در مجلس به عنوان دوفوریتی، با توجه به این که برابر آیین نامه، دوفوریتی بودن طرح ها و لوایح صرفاً مربوط به مواردی است که بیم خسارت فوری برای کشور و عدم جبران آن را دارد، لذا اینجانب مخالف دوفوریتی بودن طرح و موافق تبدیل شدن آن به طرح یک فوریتی بودم که در مدت یک ماه با بررسی در کمیسیون در جلسه کمیسیون در جلسه علنی مطرح شود، لذا به عنوان مخالف دوفوریتی صحبت نمودم.

سید محمدحسین میرمحمدی، 17/4/92

 

خوانسارنیوز به واسطه توجه و پاسخگویی این مقام مسوول از ایشان قدردانی می نماید.

نظرات  (۴)

قابل توجه آقای میرمحمدی

ضمن تشکر از سایت خوانسار نیوز در پوشش اخبار ایثارگران به اطلاع آقای میرمحمدی می رساند. قانون حالت اشتغال به صورت یک بام و دو هوا است. در مورد افراد مشمول قانون کار این افراد در محل کار حقوق می گیرند و در بنیاد هم حالت اشتغال ولی در مورد مستخدمین قانون خدمات مدیریت کشوری افراد شاغل در ادارات فقط از ادارات حقوق می گیرند. این قانون باعث شده که پس از 24 سال از پایان جنگ در حق جانبازان شاغل در ادارات ظلم شود. در این بین جانبازانی با درصد جانبازی بالای 50 درصد فقط از ادارات محل کار حقوق می گیرند ولی جانبازانی داریم که درصد جانبازی پایینی دارند و در شرکت ها و ادارات تابع قانون کار مشغولند و از دو جا (هم بنیاد و هم ادارات؟؟)  حقوق می گیرند. آقای میرمحمدی اگر این قانون حساسیت دو فوریت را ندارد پس کدام قانون دارد.
همین چند روز پیش یکی از جانبازان 70 درصد شاغل در بنیاد شهید مرکز شهید شد. این جانباز قطع نخاع بود و فقط از بنیاد بابت شغلش حقوق می گرفت برادر من تا کی می خواهید صبر کنید. انشاء الله اگر یکی دو سال دیگه تصویب طرح را به تعلیق اندازید دیگ جانباز بالای 50 درصدی نمی مونه که شما بخواهید حقش را بگیرید.
آقای دهاقین از بی طرفیتون و از پیگیریتون سپاسگزارم.
من کلاس اول دبیرستان بودم که درس و مشق را رها کردم و به عشق کشورم و به ندای خمینی کبیر به جبهه رفتم. هیچ انتظاری هم ندارم ولی از این بی عدالتی ها رنج می برم. از این که عکس شهدا را دست می گیرند و بر عکس راه شهدا عمل می کنند و نان شهدا را می خورند دلگیرم. کاش از اول می گفتند همه اینها برای دفاع از کشور رفته اند و به غیر از درمان بقیه امکانات رفاهی را تصویب نمی کردند.

پاسخ:
با سلام. مطلب تفصیلی یکی از برادران جانباز که درخصوص طرح ارائه شده بود خدمت نماینده محترم ارائه گردید. اما در خصوص طرح عرض کنم با توجه به این که یک فوریت آن تصویب شده به زودی در مجلس طرح و انشاا... مشکل حل خواهد شد. آقای میرمحمدی نیز موافق این موضوع بودند
بخش‌هایی از این نظر که با * مشخص شده، توسط مدیر سایت حذف شده است
اقای دهاقین چرا خبر خوانسار امروز راحذف کردی ای ترسو **** ****
پاسخ:
وبلاگ خوانسار امروز ارتباطی با اینجانب ندارد
۲۰ تیر ۹۲ ، ۰۸:۵۱ جانباز مظلوم واقع شده

قانون برای جانبازان و آزادگان از کارافتاده، مستمری مقرر کرده است اما دولت با ارائه ی لایحه‌ای به مجلس موجب شده این مستمری قطع ‌شود./ در چنین شرایطی مشخص نیست کدام نهاد باید نسبت به معیشت جانبازان جنگ و خانواده‌هایشان جوابگو باشد.»

جانبازان شاغل در دستگاه های دولتی نسبت به قطع پرداخت مستمری‌شان که در ماده واحده قانون «حالت اشتغال مستخدمین شهید، جانباز، ازکارافتاده و مفقودالاثر انقلاب اسلامی و جنگ تحمیلی» تصریح شده است، معترض‌اند. 

به گزارش خبرنگار ایلنا، قانون مذکور برای جانبازان و آزادگان از کارافتاده، مستمری مقرر کرده است اما  لایحه جامع خدمات رسانی به ایثارگران که در تاریخ 2 دی ماه سال 91 به تصویب مجلس رسید موجب شد این مستمری برای جانبازان شاغل در دستگاه های دولتی قطع ‌شود.

در همین رابطه، یکی از جانبازان جنگ در تماس با ایلنا گفت: جانبازان جنگ نسبت به سرنوشت مستمری حالت اشتغالشان نگرانند. حقوق جانبازان شاغل در دستگاه های دولتی که مشمول این قانون بوده‌اند قطع شده است. 

پس از اعتراضات پراکنده جانبازان، ۱۰۲ نمایندهٔ مجلس نهم با تهیه طرح اصلاح «تبصره ۲ ماده ۳۹ قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران» خواستار تداوم پرداخت حقوق حالت اشتغال جانبازان و ایثارگران و مجاز شدنشان برای اشتغال همزمان در دو دستگاه دولتی شدند. 

در صورتی که این طرح تصویب می‌شد، پرداخت حقوق حالت اشتغال جانبازان و آزادگان از کار افتاده کلی که در دستگاه‌های دولتی اشاره شده در بند الف ماده دو قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران شاغل‌اند دوباره از سر گرفته می‌شد. 

اما نمایندگان مجلس، روز یکشنبه دوم تیر ماه سال جاری با دوفوریت طرح مذکور مخالفت کردند و در ‌‌نهایت با یک فوریت این طرح موافقت شد تا قطع پرداخت مستمری حالت اشتغال جانبازان تداوم پیدا کند و بررسی‌اش به آینده موکول شود. در چنین شرایطی مشخص نیست کدام نهاد باید نسبت به معیشت جانبازان جنگ و خانواده‌هایشان جوابگو باشد.

گفتنی است در مقدمه توجیهی این طرح آمده که تا سال ۱۳۷۲، آن دسته از ایثارگران و رزمندگانی که کارمند دستگاه‌های دولتی و یا کادر نیروهای مسلح بودند و همچنین آن دسته از رزمندگان بسیجی و نیروهای وظیفه در صورتی که در همکاری با نیروهای مسلح به فیض شهادت نائل شده و یا جانباز می‌شدند، بازنشسته تلقی شده و حقوق بازنشستگی و یا وظیفه ایشان پرداخت می‌شد. 

در ادامه مقدمه توضیحی این طرح که به امضای ۱۰۲ نفر از نمایندگان رسیده اشاره شده است: با توجه به رشد حقوق سایر کارکنان دولت و ایجاد تفاوت بین حقوق افراد شاغل با کارکنان بازنشسته و به منظور پاسخگویی به مراجعات و اعتراضات اقشار مختلف ایثارگر در سال ۷۲ قانونگذار با تصویب ماده واحده‌ای، تحت عنوان «قانون حالت اشتغال» وضعیت بازنشستگی را ملغی و ایشان را در حکم شاغل تلقی کرده و اعلام داشت همانند مستخدمین شاغل با دو گروه بالا‌تر توسط دستگاه‌های ذیربط با آنان رفتار شده و براساس مقررات استخدامی مربوط به سنوات مقرر بازنشسته شده و پس از آن از حقوق بازنشستگی یا مستمری مربوطه بهره‌مند خواهند شد.

این خبر را از سایت جانباز نیوز کپی کرده ام جانبازان خوانسار از جانبازان شهرهای دیگر هم مظلوم ترند چون که افرادی که حکم حالت اشتغال دارند و در دستگاه های دولتی شاغل هستند به هیچ وجه از بنیاد خوانسار حالت اشتغال نمی گیرند. 



۲۵ تیر ۹۲ ، ۱۲:۰۴ مسئول سایت نمایندمحترم
سلام
با تشکر از بازتاب دیدار ها و مصاحبه های نماینده محترم
لطفا این دیدار ها را به سایت نماینده اطلاع رسانی کنید تا خبر با نام خودتان در سایت درج گردد
با تشکر
http://golsar.info/
پاسخ:
ممنون. انشاا...

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی