خوانسار نیوز

رسانه تحیلی خبری خوانسار

خوانسار نیوز

رسانه تحیلی خبری خوانسار

نشانی جدید خوانسارنیوز: khansarnews.ir

سرویس اقتصادی- فرماندار خوانسار، روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا با اعلام خبر آغاز عملیات بزرگترین تونل مواصلاتی استان اصفهان، افزود: تونل خوانسار از دو طرف خوانسار و بوئین میاندشت کار خود را آغاز کرده و در مرحله انجام ترانشه های دهنه تونل هستیم.

 

وی توضیح داد: این تونل به صورت انفجاری حفر خواهد شد که در چند روز آینده عملیات انفجار آن آغاز شده و اکنون نیز جاده های دسترسی به تونل خاکبرداری شده است.
فرماندار خوانسار با اشاره به تامین امکانات مورد نیاز از جمله آب و برق و سوخت برای آغاز عملیات گفت: مدیرکل راه استان و معاون ویژه رییس جمهور در طرحهای ماندگار و دیگر کارگزاران مربوط در حال پیگیری این پروژه هستند.

سیدمجید پور احمدی اظهار کرد: اعتبار اولیه این طرح اختصاص داده شده و بزودی قسمت دیگری از اعتبارات این طرح آزاد خواهد شد.
پور احمدی در خصوص تامین اعتبار کامل طرح تونل خوانسار افزود: قرار است بخشی از اعتبارات از طریق واگذاری سهام مربوط به قرارگاه خاتم الانبیاء تامین شود.
وی افزود: تاکنون جلسات متعددی را برای تامین نیروهای این پروژه از نیروهای بومی خوانسار و بوئین میاندشت داشته ایم که مقرر شد تا حد امکان از نیروهای این دو شهر برای اجرای طرح تونل استفاده شود.
تونل خوانسار به فریدن به طول 880 متر و 14 کیلومتر جاده دسترسی احداث می شود و با عرض 5/11 متر نقش عمده ای در حمل و نقل از غرب استان اصفهان و کشور به تهران ایفا خواهد کرد.
برای ساخت این تونل 150 هزار متر مکعب برداشت سنگ، 120 هزار متر مکعب خاکبرداری و170 هزار متر مکعب خاک ریزی انجام خواهد شد.
با اتمام عملیات ساخت این تونل ،50 کیلومتر مسافت تهران به نقاط مرکزی کشور کاهش می یابد و شهرستان خوانسار را با اصلاح ادامه مسیر به راه های اصلی کشور متصل می کند.
استاندار اصفهان، کلنگ احداث این تونل را اسفند سال گذشته بر زمین زد.
خوانسار در 160 کیلومتری غرب استان اصفهان قرار دارد.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی