خوانسار نیوز

رسانه تحیلی خبری خوانسار

خوانسار نیوز

رسانه تحیلی خبری خوانسار

نشانی جدید خوانسارنیوز: khansarnews.ir

سرویس اجتماعی- فرماندار خوانسار گفت :  بافرهنگ سازی های صورت گرفته ، امسال حتی به یک بوته از گیاهان این منطقه آسیبی نرسید 

به گزارش خوانسارنیوز به نقل از پایگاه اطلاع رسانی اداره کل میراث فرهنگی استان اصفهان ،" سید مجید پوراحمدی"درحاشیه بازدید کارشناسان اداره کل میراث فرهنگی از این شهرستان افزود:شهرستان خوانسار منطقه ای است کوهستانی که در غرب استان و در دره ای خوش آب و هوا و در دامنه های رشته کوه زاگرس قرار گرفته و سالانه گردشگران زیادی را به خود جذب می کند .


 

عکس: اردیبهشت 92

 

وی اظهار داشت : در این راستا طرح ساماندهی این گردشگاه طبیعی توسط فرمانداری خوانسار و با مشارکت اداره کل میراث فرهنگی از سال 1391 آغاز شد.

 به گفته وی ، در فاز اول ساماندهی منطقه گلستان کوه اقداماتی چون ساخت و تجهیز نمازخانه، سرویس بهداشتی ، پارکینگ اتومبیل، سکوهای محل استقرار گردشگران برای دیدن گلها صورت گرفت.

وی تصریح کرد: همچنین ایجاد سر در ورودی محوطه عظیم گلستان کوه، جاده سازی در دامنه گلستان کوه و تپه های اطراف و محصور نمودن جاده های محل تردد بازدید کنندگان با میله های فلزی و طناب کشی از دیگر اقدامات زیر ساختی برای گردشگران می باشدکه این اقدامات در بهار1392به پایان رسید .



پور احمدی افزود: علاوه بر تمهیدات انجام شده، با حضور راهنمایان و مراقبان در این مجموعه منحصر به فرد طبیعی تلاش می گردد تا ضمن حفظ پوشش گیاهی منطقه، سفری مفرح را برای گردشگران فراهم آوریم .

 وی ابراز خرسندی نمود : بافرهنگ سازی های صورت گرفته ، امسال حتی به یک بوته از گیاهان این منطقه آسیبی نرسید.

وی همچنین  ابراز امیدواری کرد: تا با اختصاص اعتبار لازم از طریق اداره کل میراث فرهنگی استان مرحله دوم ساماندهی این تفرجگاه طبیعی در سال 1392 هر چه سریعتر صورت گیرد.

وی با اشاره به اینکه این منطقه از نظر پوشش گیاهی دارای 70 گونه گیاهی می باشد افزود: برخی از گیاهان این منطقه دارای خاصیت طبی و درمانی دارد که از جمله می توان به گیاه گون (گزانگبین)، پیاز وحشی و لاله های واژگون اشاره نمود.

 وی خاطرنشان کرد : لاله های واژگون منطقه گلستان کوه یکی از زیباترین انواع گل های لاله در ایران است که این منطقه را به یک تفرجگاه طبیعی و منحصر به فرد تبدیل کرده است .

پور احمدی همچنین اظهار داشت : در هوای خنک ماه های اولیه بهار یعنی در اردیبهشت ماه این گلهای زیبا شکوفا می شوند و از سطح زمین بیش از یکصد سانتی متر ارتفاع می یابند و دارای گلهای زنگوله ای شکل و رنگهای نارنجی مایل به قرمز می باشند.

به گفته وی، لاله واژگون  گلستان کوه سازگاری زیادی با دامنه های سنگلاخی و صخره ای دارد و بزرگترین دشمن آنها دام و بازدید های کنترل نشده گردشگران می باشد.


 

نظرات  (۴)

۱۶ تیر ۹۲ ، ۱۸:۲۶ سعید شوشتری
من هم به نوبه خود از جناب آقای پور احمدی و زحماتی که در باب گلستان کوه کشیده اند کمال تشکر و قدر دانی را دارم.
۱۶ تیر ۹۲ ، ۱۹:۰۸ حسینعلی مهدی
در سال که گذشت فرمانداری خوانسار به حق و با پشتیبانی فرماندار اقدامات بسیاری خوبی را در زمان گردشگری گلستانکوه انجام دادند و بنده در جریان هستم که حتی بدون داشتن منابع مالی اقدام به فعالیتهایی در این زمینه کردند اما جا داشت فرماندار محترم نامی هم از دوست داران محیط زیست خوانسار که بدون هیچگونه چشمداشتی به همکاری با منابع طبیعی پرداخت اشاره می نمودند به هر حال از همه کسانی که در جهت حفظ و احیای گلستانکوه تلاش کردند صمیمانه سپاسگزارم و برای ایشان آرزوی سلامتی دارم
امسال فصل گلهای گلستان کوه یعنی اردیبهشت ماه به یک گلفروشی رفتم تا یک شاخه گل مریم بگیرم
چند شاخه گل گلستان کوه که معلوم بود چند روز از چیدنشون میگذره و بی حال بودند هم توی یک بلور شیشه ای آب بود برای فروش
از گل فروش پرسیدم که این گلا اسمش چیه ؟
گفت:لاله واژگون
گفتم :ماله کدام مناطقه
گفت :گلپایگان!
گفتم :شاخه ای چند؟
گفت :پنج هزار تومن
گفتم :مممنون !
و اصلن دلم نیومد گل مریم رو هم بخرم و از گل فروشی
اومد بیرون ...

پاسخ:
       احتمالا از خونسار نبوده دیگه!
بخش‌هایی از این نظر که با * مشخص شده، توسط مدیر سایت حذف شده است
اقای فرماندار منظورشان شبهای گلستانکوه بوده روزها که **** *** پول ها را ازمردم گرفت و اضافه کاری شد خوب دیگه *** **** بازنشسته که فرمان به ...... میدهد چون نور چششششششم ***** *** است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی