خوانسار نیوز

رسانه تحیلی خبری خوانسار

خوانسار نیوز

رسانه تحیلی خبری خوانسار

نشانی جدید خوانسارنیوز: khansarnews.ir

رئیس دانشگاه پیام‌نور خوانسار گفت: تا یک سال آینده پژوهشکده فرآورده‌های زنبور عسل و گیاهان دارویی در دانشگاه پیام نور خوانسار راه‌اندازی می‌شود.

به گزارش خوانسارنیوز، رسول کافی موسوی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اصفهان در مورد راه‌اندازی پژوهشکده فرآورده‌های زنبور عسل و گیاهان دارویی اظهار کرد: این پژوهشکده در زمینی بالغ بر ۵۵ هکتار که توسط مسئولان شهرستان و استانداری اصفهان واگذار شده، راه‌اندازی می‌شود

.

وی با اشاره به اینکه شهرستان خوانسار در ایران قطب تولید عسل و بسته‌بندی است، تصریح کرد: به همین منظور در صدد ایجاد پژوهشکده‌ای زیر نظر وزارت علوم بوده تا بتوان به صورت علمی‌طرح‌های پژوهشی در زمینه زنبور عسل و فرآورده‌های تولیدی آن و گیاهان دارویی را به سرانجام برسانیم.

رئیس دانشگاه پیام نور خوانسار ادامه داد: در سطح کشور و در مناطق گوناگون تولید عسل بسیاری داریم که نیاز به ساماندهی است.

وی اضافه کرد: یکی از مواردی که در مورد عسل تولیدی در کشور با وجود برخی از آزمایشگاه‌ها مغفول مانده، تعیین میزان ساکاروز موجود در عسل هست که در واقع نشان‌دهنده طبیعی و خالص بودن عسل است.

کافی موسوی که داشتن استاندارد عسل را یکی از نکات مهم در صادرات و مصرف داخل دانست و بیان کرد: زمانی که تولید کننده‌ها مجبور به دریافت استاندارد از طریق پژوهشکده باشند، به میزان صادرات این محصول کمک بزرگی می‌کند.

وی افزود: نوع گیاه مصرفی توسط زنبور عسل نیز یکی از نکاتی است که در میزان شفابخشی و درمان این ماده غذایی موثر بوده به همین منظور در کنار راه‌اندازی پژوهشکده فرآورده‌های زنبور عسل، گیاهان دارویی را نیز گنجانده تا با پژوهش و اصلاح ژنتیک گیاهان به تولید بهتر این محصول کمک کنیم.

رئیس دانشگاه پیام نور خوانسار تاکید کرد: کار اصلاح ژنتیک نه تنها در مورد گیاهان دارویی بلکه در مورد نژاد زنبورهای ایرانی نیز این کار انجام و میزان تولید عسل را بالا ببریم.

وی گفت: اکنون با دعوت از اعضای هیئت‌های علمی‌دانشگاه‌های پیام نور کشور سعی در جذب تشکیل اعضای این پژوهشکده داریم.

نظرات  (۱)

وعده سر خرمن دادنند بزک نمیر بهار میاد کمبازه باخیارمیاد

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی