خوانسار نیوز

رسانه تحیلی خبری خوانسار

خوانسار نیوز

رسانه تحیلی خبری خوانسار

نشانی جدید خوانسارنیوز: khansarnews.ir

سرویس فرهنگی- وزیر آموزش و پرورش از اجرای نظام رتبه بندی معلمان و اعطای رتبه های استادی ، دانشیاری ، استادیاری و مربیگری به معلمان خبر داد.

به گزارش خوانسار امروز به نقل از مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش ، دکتر حمیدرضا حاجی بابایی در چهلمین گردهمایی مشترک مدیران کل آموزش و پرورش استان ها و اعضای شورای معاونان این وزارتخانه و چهارمین نشست این گروه در سال 92 در اردوگاه شهید باهنر تهران با اشاره به چاپ کتابچه ای تحت عنوان " نظام رتبه بندی حرفه ای معلمان و جذب و تامین منابع انسانی" در راستای سند تحول بنیادین گفت: پیشنهاد نظام رتبه بندی حرفه ای معلمان و جذب و تأمین منابع انسانی آموزش و پرورش در راستای ابلاغ سیاست های کلی ایجاد تحول در نظام آموزش و پرورش از سوی مقام معظم رهبری «مدظله العالی» و راهبردهای نقشه جامع علمی کشور بویژه راهبرد ملی 4 از راهبرد کلان 2 مبنی بر ارتقاء منزلت و صلاحیت حرفه ای و مرجعیت علمی و اجتماعی معلمان طی نامه ای به رئیس جمهور و دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی ارائه شد که با تأیید دکتر احمدی نژاد در قالب لایحه به عنوان مهمترین سند اعتلای منزلت اجتماعی معلان مشتمل بر مقدمه ، ماده واحده و 2 تبصره با قید یک فوریت به مجلس ارائه گردید.

وی افزود: این لایحه ضمن تأکید بر مستثنی نمودن معلمان از قانون مدیریت خدمات کشوری پس از تصویب شورای عالی انقلاب فرهنگی و ابلاغ آن از سوی دولت اجرایی خواهد شد.

شایان ذکر است، برای عملیاتی شدن نظام رتبه بندی لازم است مجلس شورای اسلامی نسبت به تصویب لایحه پیشنهادی دولت اقدام کند و از طرف شورای عالی انقلاب فرهنگی نیز این نظام تأیید شود.

برای دانلود فایل کامل لایحه نظام رتبه بندی حرفه ای معلمان و جذب منابع انسانی آموزش و پرورش اینجا کلیک کنید

 

نظرات  (۴)

۰۹ مرداد ۹۲ ، ۰۸:۲۵ پیمان کریمی

با عرض سلام و خسته نباشید

در بررسی طرحی که این روزها در میان فرهنگیان جنجال به پا کرده است( طرح نظام رتبه بندی معلمین ) بنده که خود نیز جزء کوچکی از این جامعه میباشم لازم میدارم نکات زیر را ابراز دارم :

برای به دست آوردن دید روشنی از هر طرح بایستی به مزایا و معایب آن پرداخت ، از جمله مزایای این طرح میتوان به موارد زیر اشاره کرد :

ا- ایجاد فضای رقابت در میان معلمان و در نتیجه بالا رفتن کیفیت آموزش برای دانش آموزان

2- ایجاد نشاط علمی در فضای آموزشی به جای تعریف کردن جک وخاطره

3- ایجاد انگیزه در میان معلمین برای بالا بردن توان علمی خود

4-ایجاد تمایز میان معلمین با توان علمی بالا و دیگر معلمان

5- ایجاد انگیزه برای دانشجویان دانشگاههای برتر جهت ورود به سیستم آموزشی ایران

6-کوتاه کردن دست موسسات آموزشی از خوان پر نعمت کلاس های تقویتی ، چرا که دیگر معلمین انگیزه ایجاد پیشرفت در میان دانش آموزان خود را خواهند داشت .

برخی از منتقدان این طرح عنوان میکنند  که آزمون سالانه از معلمین توهین به آنها تلقی میشود حال آنکه هر انسان آگاهی نه تنها این کار را توهین تلقی نمیکند بلکه از آن استقبال نیز میکند همچنانکه در دانشگاههای برتر دنیا این عمل مرسوم است و اساتید آنجا که هر کدام در رشته خود صاحب نظر است این امر را توهین تلقی نمیکنند.

انتقاد دیگری که به این طرح دارند آن است که این کار کپی کردن از نظام آموزش عالی است و حال آنکه اگر خوب بود آنجا جواب میداد . در پاسخ این دوستان باید گفت که لزوم و کارکرد احتمالی نفس رتبه بندی در هر نظامی و نه فقط آموزشی ، بدیهی و آشکار به نظر میرسد . (به دلایلی که برخی از آنها در بالا ذکر شد. ) و اینکه آنجا جواب نداده به این دلیل است که آنچیزی که باید چواب میداده رتبه بندی اساتید نیست و به آن هیچ ربطی ندارد . متخصصین فن میدانند که ضعف دانشگاههای ما به دلیل عدم ارتباط بین صنعت ( صنعتی که وجود ندارد ) و دانشگاه میباشد . همچنین یکی از دلایل آن میتواند به روز نبودن اساتید باشد ( که  گرفتن آزمون سالانه میتواند به این امر کمک کند البته اگر تحقیر نمیشوند ).

در کلیت طرح به نظر بنده نقص ساختاری وجود ندارد اما میتوان با تغییراتی کوچک در تعلق رتبه ها آن را بهینه تر و بهتر است بگویم تخصصی تر کرد. مثلا میتوان نقش آرمون های تخصصی که از دبیران هر رشته گرفته میشود را پررنگ تر کرد و به جای آزمون های ضمن خدمت غیر تخصصی و ناکارآمد دوره های آموزشی برگزار شود که آزمون های آن کشوری باشد.

موفق و موید باشید

۰۹ مرداد ۹۲ ، ۰۸:۲۷ پیمان کریمی

با عرض سلام و خسته نباشید

در بررسی طرحی که این روزها در میان فرهنگیان جنجال به پا کرده است( طرح نظام رتبه بندی معلمین ) بنده که خود نیز جزء کوچکی از این جامعه میباشم لازم میدارم نکات زیر را ابراز دارم :

برای به دست آوردن دید روشنی از هر طرح بایستی به مزایا و معایب آن پرداخت ، از جمله مزایای این طرح میتوان به موارد زیر اشاره کرد :

ا- ایجاد فضای رقابت در میان معلمان و در نتیجه بالا رفتن کیفیت آموزش برای دانش آموزان

2- ایجاد نشاط علمی در فضای آموزشی به جای تعریف کردن جک وخاطره

3- ایجاد انگیزه در میان معلمین برای بالا بردن توان علمی خود

4-ایجاد تمایز میان معلمین با توان علمی بالا و دیگر معلمان

5- ایجاد انگیزه برای دانشجویان دانشگاههای برتر جهت ورود به سیستم آموزشی ایران

6-کوتاه کردن دست موسسات آموزشی از خوان پر نعمت کلاس های تقویتی ، چرا که دیگر معلمین انگیزه ایجاد پیشرفت در میان دانش آموزان خود را خواهند داشت .

برخی از منتقدان این طرح عنوان میکنند  که آزمون سالانه از معلمین توهین به آنها تلقی میشود حال آنکه هر انسان آگاهی نه تنها این کار را توهین تلقی نمیکند بلکه از آن استقبال نیز میکند همچنانکه در دانشگاههای برتر دنیا این عمل مرسوم است و اساتید آنجا که هر کدام در رشته خود صاحب نظر است این امر را توهین تلقی نمیکنند.

انتقاد دیگری که به این طرح دارند آن است که این کار کپی کردن از نظام آموزش عالی است و حال آنکه اگر خوب بود آنجا جواب میداد . در پاسخ این دوستان باید گفت که لزوم و کارکرد احتمالی نفس رتبه بندی در هر نظامی و نه فقط آموزشی ، بدیهی و آشکار به نظر میرسد . (به دلایلی که برخی از آنها در بالا ذکر شد. ) و اینکه آنجا جواب نداده به این دلیل است که آنچیزی که باید چواب میداده رتبه بندی اساتید نیست و به آن هیچ ربطی ندارد . متخصصین فن میدانند که ضعف دانشگاههای ما به دلیل عدم ارتباط بین صنعت ( صنعتی که وجود ندارد ) و دانشگاه میباشد . همچنین یکی از دلایل آن میتواند به روز نبودن اساتید باشد ( که  گرفتن آزمون سالانه میتواند به این امر کمک کند البته اگر تحقیر نمیشوند ).

در کلیت طرح به نظر بنده نقص ساختاری وجود ندارد اما میتوان با تغییراتی کوچک در تعلق رتبه ها آن را بهینه تر و بهتر است بگویم تخصصی تر کرد. مثلا میتوان نقش آرمون های تخصصی که از دبیران هر رشته گرفته میشود را پررنگ تر کرد و به جای آزمون های ضمن خدمت غیر تخصصی و ناکارآمد دوره های آموزشی برگزار شود که آزمون های آن کشوری باشد.

موفق و موید باشید

پاسخ:

با تشکر. مطلب شما در سایت خوانسارنیوز درج گردید:

http://khansarnews.ir/?p=434

شرایط این لایحه به حدی سخت است که شامل 99 درصد فرهنگیان نخواهد شد تالیف 3 مقاله علمی و کسب 3 سال امتیاز حداکثری قبولی در آزمون !!!!!!!!!!!!!
 خوب یک دفعه بفرما نمیخواهیم پول بدهیم  کدام ارگان این همه شرط و شروط دارد آیا 90 درصد اساتید دکتر دانشگاه تهران این شرایط را دارند که یک معلم عشایر در بدترین نقاط مرزی کشور داشته باشد ما فقط خواستار نظام هماهنگ پرداخت حقوق هستیم 
واقعابراتون متاسفم اقای پیمان کریمی که فکرمیکنیدهمه مثل خودتون مشغول تعریف جک وخاطره درمحل کارهستند!!!!!من وهمه همکارانم حتی درمنزل مشغول انجام کارهای مربوط به مدرسه ودانش آموزان هستیم .لطفامنصفانه نظربدهید آقا...ازماست که برماست.

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی