خوانسار نیوز

رسانه تحیلی خبری خوانسار

خوانسار نیوز

رسانه تحیلی خبری خوانسار

نشانی جدید خوانسارنیوز: khansarnews.ir

 سرویس اجتماعی- در مورد شوراها ، ما می بایست برای جایگاه «تیم مدیریت شهری» انتخاب می کردیم. ابتدا می بایست جایگاه افراد تیم را می شناختیم و وظیفه آن تیم که مدیریت شهری بود در نظر می گرفتیم. کما اینکه چنانچه هرکدام از این دو پارامتر درست محقق نگردد، به نتیجه مطلوب نخواهیم رسید. اگر تیم درستی انتخاب نشوند حتی اگر هر کدام به تنهایی توانایی های درستی داشته باشند در نهایت به سرمنزل مقصود نخواهیم رسید .

کامران میرمحمدی، نامزد انتخابات چهارمین دوره شورای اسلامی شهر خوانسار، در وبلاگ شخصی خود نقدی در رابطه با انتخابات شوراها مطلب قابل تأملی به شرح ذیل نوشته است:

ابتدا جسارت بنده را خواهید بخشید که بر انتخاب مردم عزیزم نقد می کنم و صرفا نظر شخصی خود را بیان می کنم و قصد اهانت به هیچ رایی که قطعا برای هر فردی ارزشمند و برای بنده نیز اینگونه است نخواهم داشت .

مقصودم از این نوشته نیز توهین به هیچکدام از منتخبین نیست و از صمیم قلب آرزوی موفقیت برایشان دارم و قطعاً چون با رای مردم انتخاب شده اند از بنده و دیگر عزیزانی که حد نصاب آرا را کسب نکرده ایم لایق تر می باشند .

این نوشته صرفا نظر شخصی بنده در مورد انتخاب می باشد و خصوصا در بحث انتخابات شوراهاست. به نظر بنده هرگاه بحث انتخاب مطرح می گردد می بایست به پارامترهایی که برای جایگاه مورد نظر نیاز داریم نگاه کنیم سپس انتخاب کنیم .

در مورد شوراها ، ما می بایست برای جایگاه «تیم مدیریت شهری» انتخاب می کردیم. ابتدا می بایست جایگاه افراد تیم را می شناختیم و وظیفه آن تیم که مدیریت شهری بود در نظر می گرفتیم. کما اینکه چنانچه هرکدام از این دو پارامتر درست محقق نگردد، به نتیجه مطلوب نخواهیم رسید. اگر تیم درستی انتخاب نشوند حتی اگر هر کدام به تنهایی توانایی های درستی داشته باشند در نهایت به سرمنزل مقصود نخواهیم رسید .

در بحث شوراها پارامترهایی که می بایست در نظر گرفته شود به نظر بنده به شرح ذیل است:

1- سابقه فعالیت اجرایی در حوزه های مدیریتی و میزان موفقیت در آن حوزه

2- میزان موفق بودن در فعالیت گروهی با توجه به سوابق

3- مقدار اشراف به علوم مورد نیاز شورا (هر شخص می توانست یک بخش از تیم را هدایت کند)

4- مقصود نامزد از عضو شورا شدن

5- هر انتخاب ما برای کدام قسمت تیم بوده و توانایی شخص مورد نظر برای اداره آن بخش چقدر است

..... -6

تعداد پارامترهایی که می توان در نظر داشت بسیار است که از حوصله این نوشته خارج است چون بنده فقط نوع نگاه به انتخاب را مد نظر دارم. ولی نوع نگاه ما به انتخاب چه بود ؟!

(میرمحمدی هم محله ماست ) خوب باشد، نهایتش وظیفه اصلی اش را فراموش می کند و چهار تا کار کوچک و بی ارزش برای محله مان می کند.

(میرمحمدی فامیل ماست ) خوب باشد ، نگاه کلان را رها می کند و چهار تا رانت کوچک به ما می دهد.

(میرمحمدی بیشتر توی مردم بوده است ) خوب یکی از پارامترهای لازم را دارد ، آیا بقیه پارامترها را هم دارد ؟

(میرمحمدی جوان است ) مگر تنها جوان بودن کافی است ؟

(میرمحمدی مرد است و درد مردها را بهتر میفهمد ) مدیر خوب مرد و زن ندارد و باید درد همه را بفهمد

بنده فکر می کنم نگاه ما به انتخاب شوراها باید بسیار فراتر از اینها باشد، حتی قبل از ثبت نام می بایست برخی را انتخاب و متقاعد به ثبت نام کنیم. اگر از بین تعداد محدودی ثبت نام شده می خواستیم انتخاب کنیم باید خیلی عمیق می شدیم، می پرسیدیم، بررسی می کردیم، از اهل علم و فن سوال می کردیم و.....

البته گلایه من بیشتر به تمام اهل علم و بزرگان و جوانانی است که می توانند تاثیر گذار باشند. در شروع ثبت نامم چندین مورد سوال و جواب محکم داشتم که خیلی خوشحال شدم، گفتم چه خوب، دارند بررسی می کنند ولی متاسفانه خیلی کم بودند این افراد.

هر جوان دلسوزی ، هر فرد صاحب قلمی ، هر عالمی ، هر بزرگ تاثیر گذاری می بایست وظیفه خود بداند که کاوش کند و حداکثر افرادی که در اطراف دارد آگاه سازد تا بتوانیم بهترین تیم را بسازیم و مانند شهرهایی که در میان هزاران شهر زبانزد هستند خود را از بقیه بالاتر کشیده و جایگاه اصلی خود را پیدا کنیم. خوانسار لایق بهترین هاست. در پایان اگر شیوه نگارش بنده به شکلی بوده که شخص خاصی مطلبی را به دل گرفته عذرخواهی می کنم و باز تکرار می کنم که قطعا انتخاب این دوره بهترین انتخاب است و منتخبین لایق ترین ها. منظور من از این نوشته صرفا دیدگاه شخصی ام در مورد انتخاب بوده و بس .

ارادتمند شما

کامران میرمحمدی

نظرات  (۲)

۰۴ تیر ۹۲ ، ۱۸:۳۵ مردمان رباط
سلام تابیکران محترم اگر چنانچه دقت کنید من در مورد اعضای انتخابی برای شورای شهر همین نکته را قبلا وحوالی روزهای داغ انتخابات مطرح نمود که البته از سوی وبلاگ پاتخت مورد سوال قرارگرفت ودر نهایت پیشنهاد دادند تا به رئیس جمهوری بیتشر عنایت شود تا انتخاب شورا .البته همانطور که مستحضرید 7تیر نزدیکست ومن به مناسبت شهادت دکتر بهشتی مقاله ای را تحت همین عنوان دارم تدوین میکنم تا انشااله سر فرصت باقی مانده ویرایش وتقدیم مینمایم .ممنون بما سر نمیزنید
پاسخ:
ممنون. در خدمت شما هستیم
تاحسن خلق ولباس تنها معیارانتخاب است،معیارهای شماآرمانی است،هرچند که جامع وبامدیریت اجرائی باشد.

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی