خوانسار نیوز

رسانه تحیلی خبری خوانسار

خوانسار نیوز

رسانه تحیلی خبری خوانسار

نشانی جدید خوانسارنیوز: khansarnews.ir

۶۰ مطلب در تیر ۱۳۹۲ ثبت شده است

سرویس فرهنگی- دکتر شیرین ادیب خوانساری، فرزند استاد بزرگ و نامی آواز ایرانی با ارسال پیامی به خوانسار نیوز، از شهرداری و شورای اسلامی شهر به واسطه نامگذاری یکی از خیابان های خوانسار به نام "استاد ادیب خوانساری" قدردانی کرد.

به گزارش خوانسارنیوز، متن این پیام به شرح ذیل می باشد:

حسن توجه و اقدام  شهرداری خوانسار، شورای نامگذاری شهرداری و شورای اسلامی شهر در مورد نامگذاری خیابان [مجاور] دانشگاه ، به نام استاد ادیب خوانساری موجب نهایت امتنان و خرسندی و دلگرمی خانواده ایشان و همه هنر دوستان است.

چنین اقدامات موثری  موجب اعتلای ارزش های فرهنگی -هنری و حفظ  نام و آثار  مفاخر ادب و هنر کشورمان خواهد شد.

با سپاس، از طرف خانواده استاد ادیب خوانساری

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۳۱ تیر ۹۲ ، ۱۳:۵۶

سرویس فرهنگی- نامگذاری معابر شهری با نام مشاهیر فرهنگی و ادبی شهر خوانسار در دستورشورای نامگذاری معابر شهر خوانسار قرار گرفته است.

به گزارش خوانسارنیوز، با توجه به اقدام شهرداری خوانسار در نصب تابلوهای جدید معابر از سال ۸۹ که در سال جاری با سرعت بیشتری در حال انجام است، در جلسات مکرر شورای نامگذاری شهرداری با تصویب شورای اسلامی شهر علاوه بر انتخاب اسامی چهره های مذهبی و شهدای شهرستان، استفاده از اسامی بومی و محلی و همچنین مشاهیر فرهنگی و ادبی خوانسار در دستور کار این شورا قرار گرفته است.

از جمله این اسامی می توان به اسامی زیر اشاره نمود:
۱٫ خیابان مجاور کتابخانه آیت الله فاضلی به نام استاد محمود محمودی خوانساری (استاد آواز اصیل ایرانی) :محل خانه پدری استاد
۲٫ خیابان مجاور دانشگاه پیام نور -ضلع جنوبی(آخرین خیابان شهرک اندیشه) به نام استاد ادیب خوانساری (استاد آواز اصیل ایرانی)
۳٫ خیابان جوانمرد سابق به نام خیابان استاد حکیم زلالی خوانساری (شاعر بنام سبک هندی ادبیات ایران)
۴٫ خیابان در حال احداث حدفاصل خیابان جوانمرد (حکیم زلالی) به میدان امام (ره) واقع در ضلع غربی رودخانه به نام استاد یداله کابلی (چهره ماندگار خوشنویسی معاصر)
۵٫ کوچه ارتباطی خیابان ۱۳ محرم به دبیرستان ۱۷ شهریور به نام صدرالمشایخ (اختر خوانساری) شاعر قرن ۱۴ قمری
۶٫ خیابان مجاور رودخانه اصلی حد فاصل خیابان امام و امامزاده احمد(ع) به نام خیابان بدیع (از شعرای خوانسار به نام میرزا رضا نظام الشریعه متخلص به بدیع)
۷٫ خیابان اصلی بیدهند از امامزاده سید صالح (ع) به سمت رباط به نام آیت ا… امینی

۷ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۳۰ تیر ۹۲ ، ۰۰:۱۸

سرویس اجتماعی- دادستان دادسرای عمومی و انقلاب خوانسار از برخورد قاطع با تولید کنندگان عسل تقلبی در شهرستان خبر داد .

به گرارش خوانسارنیوز به نقل از خبرنامه خوانسار، سیدمحمدجوادی گفت: با توجه به گزارشات مکرر رسیده مبنی بر اینکه عده ای اقدام به تولید عسل تقلبی در شهرستان می نمایند دستور برخورد قاطع با آنان صادر شده است .

وی اضافه نمود : با پیگیری شبکه بهداشت و درمان شهرستان تاکنون تعدادی از این متخلفان شناسائی و توسط نیروی انتظامی دستگیر و عسل های تقلبی معدوم شده است .

دادستان خوانسار بیان داشت : با توجه به معروفیت تولید و عرضه عسل در شهرستان خوانسار برخی به سوء استفاده از این موقعیت پرداخته اند که اجازه این امر به آنان داده نخواهد شد .

۳ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۳۰ تیر ۹۲ ، ۰۰:۱۵

سومین نشست مشترک منتخبین شورای چهارم و اعضای دوره سوم شورای اسلامی شهر خوانسار در دفتر شورای شهر برگزار شد.

به گزارش خوانسارنیوز به نقل از پایگاه موقت اطلاع رسانی منتخبین شورای چهارم، در این نشست مشترک که در روز چهارشنبه1392/04/26 ساعت 18 در محل شورا تشکیل شد لیست اموال منقول و غیر منقول شهرداری و دعاوی شهرداری با اشخاص حقیقی و غیر حقیقی مورد بررسی قرار گرفت. در این جلسه اعضای شورای سوم ضمن ارائه گزارشی از کارهای انجام شده در دوره سوم به کارهای نیمه تمامی که باید در اولویت کاری شورای چهارم باشد اشاره کردند. اعضای شورای منتخب نیز ضمن بیان دیدگاهای خود در خصوص موارد مطرح شده سئولات خود را بیان کردند. در این جلسه مقرر شد جلسات مشترک جهت هماهنگی بیشتر و تسریع در اجرای پروژه ها پس از جابجایی هر هفته برگزار گردد.

۱ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۹ تیر ۹۲ ، ۰۲:۴۹

سرویس اجتماعی- اعضای منتخب چهارمین دوره شورای اسلامی شهر خوانسار صبح دیروز، سه شنبه، با امام جمعه شهرستان دیدار و گفت و گو نمودند.

به گزارش خوانسارنیوز، در این دیدار حجت الاسلام خواجه کریمی و اعضای منتخب آمادگی متقابل جهت تشکیل جلسات مشترک و تعامل در برنامه های شهرستان را اعلام داشتند.

۹ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۶ تیر ۹۲ ، ۱۵:۲۶

زیرسازی بلوار نمازجهت تکمیل و آسفالت میدان ولایت

 

 

 

۷ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۶ تیر ۹۲ ، ۱۵:۱۳

به مناسبت ماه مبارک رمضان، توزیع کالاهای اساسی  با عنوان طرح ضیافت در دو واحد صنفی  شهری خوانسار در حال اجراست.

به گزارش خوانسارنیوز، روابط عمومی  اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان خوانسار اعلام کرد، این طرح تحت نظارت این اداره از مورخه 22/4/92  آغاز شده و به مدت ده روز ادامه خواهد داشت و شهروندان می توانند جهت دریافت کالاهای اساسی شامل برنج، قند، شکر، نخود، عدس، ماکارونی و روغن با 10 الی 20 درصد زیر قیمت بازار به واحدهای مشخص شده مراجعه نمایند.

کالاهای فوق الذکر، صبحها جنب بنیاد شهید و عصرها در خیابان شهید رجایی (منظریه) مغازه آقای نظری توزیع می گردند.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۶ تیر ۹۲ ، ۱۴:۵۶

سرویس فرهنگی- 25 تیر، سالروز خاموشی  میرزا محمود محقق خوانساری، از مشاهیر معاصر خوشنویسی خوانسار است.
به گزارش خوانسار نیوز به نقل از وبلاگ جامعه خوانسار قدیم، محمود محقق خوشنویس خوانساری است که بارها وصفش را از افواه رجال خوانساری شنیده و آثار خوشنویسی، نقاشی و هنرهای زیبایش بر در و دیوار مغازه ها و خانه های آن مرز و بوم دیده شده است.
وی در سال 1275ه.ش متولد شده است؛ نامش محمود و لیکن امروز به میرزا محمود محقق معروف و به لقب خوشنویس و نقاش خوانساری مشهور می باشد. پدرش شیخ میرزا احمد محقق واعظ و خطیب معروف خوانسار بوده است که بیش از 85 سال عمر کرد و اکنون در خوانسار مدفون است.

شیخ میرزا احمد محقق خوانساری تحصیلات خود را در نجف اشرف و قم به پایان رسانید و مدتی هم به عنوان مستمع آزاد در حوزه علمیه آیت الله العظمی حاج شیخ عبدالکریم حاضر می شده است. جد وی مرحوم ملاقاسم از مجتهدان و فقیهان خوانسار بود و در جامعه روحانیون مقام و منصب داشت. مادرش خورشید بانو خوانساری از زنان متقی و عابد و مردم دوست به شمار می رفت که همواره مورد احترام جامعه زنان خوانساری بود.

میرزا محمود محقق خوانساری ابتدا در مکتب خانه های قدیم در شهر خوانسار به تحصیل پرداخت و مقدمات عربی و فارسی را فرا گرفت و سپس پیش پدرش فقه و اصول و نحو و علم سیاق را تحصیل کرد. ایشان عربی را نزد ملامحمد علی قاضی تکمیل نمود. او سه فن خوشنویسی، خطاطی و نقاشی را پس از اینکه    استعدادش نمودار گردید، فرا رگفت. برای خوشنویسی و خطاطی به سه معلم خوشنویس خوانساری مدیون است که همواره نام آنها را به نیکی و بزرگداشت می برد:

1-    حاج شیخ محمد باقر رفیعی که ثلث و رقاع و نستعلیق را از وی فرا گفت.

2-    حاج صدرالمشایخ صدری که نستعلیق را از او فرا گرفت.

3-    میرزا فضل الله خان که نیز نستعلیق و شکسته و تحریر را از ایشان کسب کرد.

پس از اینکه در خوانسار از استادان خط و تذهیب بهره مند گردید، بر سر آن شد که به اصفهان رود. هنگامی که به اصفهان وارد گردید، خدمت عباس خان شیدا مؤسس انجمن ادبی اصفهان رسید و از وی کسب فیض نمود و در خط و تذهیب و خوشنویسی بهره های فراوان گرفت. در اصفهان هم بسیار اقامت نکرد و رهسپار تهران گردید و یک راست به خدمت استاد بزرگوار و هنرمند نامدار آقای حسن زرین خط بار یافت. در اینجا بود که هنر حقیقی و واقعی میرزا محمود محقق خوشنویس خوانساری نمودار گردید و استاد زرین خط پس از تعلیم و یادگیری و کارآموزی او گواهی نامه زیبایی خط و تذهیب به وی داد و همین گواهی نامه زرین خط باعث شد که خوشنویس گمنام خوانساری مشهور گردد و چنان شود که امروز مرقعات و قطعات وی را همچون کاغذ زر می برند و ارزش می نهند.

محقق خوانساری پس از فراگیری و کسب گواهی نامه، نخست به خوانسار رفته و در آنجا دبیر خط و خوشنویسی بوده است و پس از فعالیت های بسیار و تربیت نونهالان و نوجوانان خوانساری بازنشسته شد. پس از بازنشستگی ابتدا راهی اصفهان و سپس تهران شد و در دفتر کمیته ملی المپیک مشغول به کار می شود و کارهای بسیاری در آنجا انجام می دهد من جمله دبیر خط در دبیرستان های تران، رئیس کارگزینی کمیته ملی المپیک و ...

منبع: مقاله ای به همین نام از یوکابد عارفی در شماره 7 مجله پیام بهارستان سال 1389

در این زمینه بخوانید:

مطلبی جالب در خصوص میرزا محمود خوشنویس

 

 

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۶ تیر ۹۲ ، ۰۰:۴۸

اطلاعیه شماره ۱ – فراخوان تأسیس دفاتر خدمات الکترونیک قضایی سال ۹۲

مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه قضائیه در راستای ایجاد دفاتر خدمات الکترونیک قضایی از کلیه متقاضیان واجد شرایط در شهر تهران که آمادگی ایجاد دفتر و ارائه خدمات مورد نظر را دارند، دعوت به همکاری می نماید. مهلت ثبت نام از مورخه ۳۱/۴/۱۳۹۲ لغایت ۹/۵/۱۳۹۲ به مدت ۱۰ روز می باشد. ثبت نام فقط از طریق سامانه اینترنتی www.adliran.ir انجام می شود.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۵ تیر ۹۲ ، ۱۳:۱۴

سازمان تعزیرات حکومتی بر اساس مجوز، شماره ۲۲۰/۸۹/۶۱۵۲۱ مورخ ۱۳۸۹/۱۲/۱۸  معاونت توسعه مدیریت و سرمایه انسانی رئیس جمهور برای تأمین نیروی انسانی مورد نیاز خود در ادارات کل تعزیرات حکومتی استانهای سراسر کشور بر اساس قوانین و مقررات مربوطه و « دستورالعمل نحوه برگزاری امتحان عمومی و تخصصی برای بکارگیری افراد در دستگاههای اجرایی »» تعداد ۱۰۰ نفر افراد واجد شرایط مدیردفتری شعبه و مسئول امور دفتری شعبه از طریق برگزاری آزمون توانمندی های عمومی ، تخصصی ، مصاحبه و گزینش به صورت پیمانی به شرح ذیل استخدام می نماید.

 

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۵ تیر ۹۲ ، ۰۸:۴۹