خوانسار نیوز

رسانه تحیلی خبری خوانسار

خوانسار نیوز

رسانه تحیلی خبری خوانسار

نشانی جدید خوانسارنیوز: khansarnews.ir

10 سوال کلیدی از نامزدهای شورای شهر

يكشنبه, ۱۹ خرداد ۱۳۹۲، ۰۱:۵۲ ق.ظ

سرویس اجتماعی خوانسار نیوز- بازار انتخابات شوراها گرم شده و هر نامزد اجناس پر زرق و برقی تحت عنوان برنامه، دبدگاه و وعده و وعیدهایی را در این بازار به مشتریان خود عرضه می کند. بدون شک ارائه برنامه و دیدگاه از سوی کاندیداها از نقاط قوت اساسی در این عرصه خطیر است و انتخاب بر اساس برنامه های ارائه شده می تواند اثرات مثبتی در نحوه شکل گیری شورا داشته باشد.

خسرو دهاقیننویسنده: خسرو دهاقین،
عضو شورای اسلامی شهر
www.dahaghin.ir

 با این وجود با توجه به تجربیات گذشته در جریان فعالیت های شورا به نظر می رسد نامزدهای محترم باید ضمن تمرکز بر برنامه های خود به ده سوال مهم زیر نیز توجه ویژه ای نموده و در ارائه دیدگاههایشان به عموم در چند روز باقیمانده نظرات خود را به صورت شفاف در این رابطه برای شهروندان عزیز تبیین نمایند. شهروندان محترم نیز می توانند با طرح چنین سوالاتی از نامزدهای مورد نظر خود به بررسی نظرات آنان در خصوص سوالات مطروحه پرداخته و در جمع بندی دیدگاه خود نسبت به کاندیداها، پاسخ های ارائه شده به این سوالات را نیز مد نظر قرار دهند. و اما این ده سوال کلیدی:

1.      شکی نیست که در خوانسار با توجه به کوچکی نسبی شهر، عمده افراد همدیگر را می شناسند. اگر هم کاملاً با یکدیگر آشنا نباشند، بالاخره دوستی، رفیقی، آشنایی با واسطه یا بی واسطه زمینه این آشنایی را فراهم می کند. از طرفی در اطراف هر نامزدی، افرادی به عنوان حامی قرار دارند وممکن است در راه رساندن کاندیدای محبوب خود به شورا از هر گونه جانفشانی دریغ نورزیده باشند. سوال نخست این است که نحوه رفتار کاندیداها در صورت ورود به شورا با حامیان، دوستان و نزدیکان خود چگونه خواهد بود؟ آیا ملاک برخورد با افراد و تصمیم گیری ها حمایت و عدم حمایت از آن کاندیداست یا پس از ورودبه شورا، هیچ شهروندی از این حیث بر دیگری برتری نخواهد داشت و از رانتهای خاص استفاده نخواهد نمود؟

 

2.      دیدگاه غلطی که از دیرباز در خوانسار حاکم بوده و در انتخابات شوراها گاه از سوی برخی افراد به عنوان حربه ای برای رأی آوردن استفاده می شود، گرایش محلی و منظقه ای نامزدهاست. آیا نگاه نامزدها به شهر و شهروندان، پس از کسب رای اعتماد از مردم به صورت واقعی و نه در شعار نگرش جامع و عدالت محورانه است یا تصمیمات قرار است بر پایه محله پایین و بالا گرفته شود؟

 

3.      متاسفانه در شهر خوانسار علاوه بر خطوط قرمز قانونی نظام و البته عرف غالب بر اجتماع، برخی خطوط قرمز سلیقه ای نیز وجود دارد. برخی از افراد همواره برای خود و دیگران خطوط قزمزی فراتر از آنچه ذکر شد تعریف نموده و در این میان محدودیتهای سلیقه ای در بسیاری از امور عمومی شهر و شهرستان به چشم می خورد که شاید در بسیاری از نقاط کشور دیده نشود. بهتر است نامزدهای محترم از هم اینک خطوط قرمز خود را برای مردم تعریف کنند تا خدای ناکرده بین آنچه که از هم اکنون وعده می دهند با آنچه در آینده قرار است به عنوان خطوط قرمز از آن یاد کنند، تضادی پیش نیاید. به طور کلی باید پرسید کاندیداهای برنده شورا چه خطوط قرمزی را برای خود تعریف می کنند؟

 

4.      رابطه شورا با مسوولین و نهادهای مدیریتی و تاثیرگذار  فرادست و زیردست در شهرستان باید به صورت شفاف تعریف شود. آیا نامزدهای شورا به صورت مستقل و بر اساس قانون و مصالح شهروندان اقدام به تصمیم گیری و تصویب یا رد طرح ها و یا لوایح در شورا می کنند یا ممکن است در برابر آنچه خواسته اکثریت مردم است، همواره بنا بر مصالحی سکوت نموده و کوتاه بیایند؟ از سویی دیگر جو عمومی چقدر در تصمیم گیری ها موثر است. اگر شورا به طور کارشناسی تشخیص دهد مساله ای بر خلاف مصالح شهر است، اما جو عمومی پذیرای آن نباشد، چگونه رفتار خواهد کرد؟

5.      نحوه برخورد نامزدهای منتخب با افرادی که دارای گرایش سیاسی متفاوتی با آنان هستند چگونه خواهد بود؟ آیا نیروهای نخبه و کارشناسان از طیف های سیاسی مختلف در مشاوره های تخصصی و اتاق های فکر احتمالی شورا جایگاهی خواهند داشت یا در طی فعالیت شورا منزوی و مطرود خواهند شد؟

 

6.      یکی از لازمه های ورود به شورا، آشنایی با قوانین و ضوابط مربوطه است. نامزدهای شورا چقدر با وظایف شورا آشنایی دارند؟ آیا قوانین مرتبط با شورا را مطالعه نموده اند و از قوانین و آیین نامه های مربوط به وظایف خود در حیطه شهرداری و خارج از آن آگاهی دارند؟ آیا در عمل خود را پایبند به قانون می دانند و ملاک رد و قبول طرح ها و مصوبات آنان قانون خواهد بود یا خیر؟ شهروندان باید بررسی کنند که آیا سابقه نامزدها گویای پایبندی آنان به قانون است؟

 

7.      برنامه ریزی برای هر شهر و شهرستانی مستلزم پیش بینی چشم اندازی برای آینده آن شهر است. بر مبنای این چشم انداز طرح ها و برنامه های آینده ترسیم می شود. نامزدهای محترم باید مشخص کنند که برای خوانسار چگونه چشم اندازی را مفروض می دانند؟ (به عنوان مثال چشم انداز خوانسار را بر مبنای شهری دانشگاهی و گردشگری تعریف می کنند یا  پایگاهی برای نشر علوم و معارف اسلامی یا قطب کشاورزی و دامداری و پرورش زنبور عسل و یا موارد دیگر می دانند)

 

8.      این روزها بازار نقد داغ تر از همیشه است و ایده آلها عمدتاً در قالب تئوری های مختلف از زبان افراد و به ویژه نامزدهای انتخاباتی بیان می شود. سوال اینجاست که آیا کاندیداها صرفاً نقاد خوبی برای مشکلات هستند یا برای رسیدن به اهداف مورد نظر و رفع مشکلات و معضلات موجود طرح و برنامه ای قابل اجرا دارند؟ آیا برنامه ها و طرحهای آنان در چارچوب وظایف و اختیارات شورا قابل پیگیری است؟ برنامه ها و طرح های کاندیداها از ذهن خود آنان برخاسته یا در پشت انها مطالعات کارشناسی و یا تیم مشاوره ای قرار گرفته است؟

 

9.      با توجه به این که حل مشکلات روبنایی و به صورت مقطعی بازخورد سریعتری در جلب رضایتمندی مردم در مقایسه با اقدامات کلیدی و زیرساختی دارد که نتایج شیرین آن در آینده مشخص خواهد شد، آیا جهت گیری نامزدهای شورا در این خصوص انجام اقدامات روبنایی کم تر ضروری و در معرض دیدتر است یا تصمیم گیری ها هدفنمد و با افق دیدی وسیعتر برای آینده خواهد بود؟

 

10.   بخش وسیعی از مطالبات امروزه شهروندان به ویژه نسل جوان از شورا در خصوص ایجاد زمینه نشاط و شادابی در جامعه است. مردم مذهبی خوانسار که پرشورترین عزاداریها را در شهادت و رحلت جانسوز ائمه اطهار به ویژه حضرت اباعبداله الحسین(ع) بر گزار می کنند و در راهپیمایی ها و انتخابات و برنامه های اینچنینی حضوری فعال داشته و دارند، به همان نسبت خواهان برپایی جشن ها و مراسم های مشروع نشاط بخش و شادی آور در مناسبتهای بومی و مذهبی هستند. در دوره گذشته شورای اسلامی شهر خوانسار یکی از حامیان برگزاری چنین مراسماتی در شهرستان به ویژه با استفاده از ظرفیتهای بومی منطقه و هنرمندان جوان شهرستان بوده و همواره از نشاط و شادابی های مشروع دفاع کرده است. نامزدهای دوره آینده شورا در خصوص این مطالبه مهم مردمی نیز بهتر است نظر خود را برای مردم روشن کنند.

 

خوانسار نیوز آماده درج دیدگاههای داوطلبان محترم شورا در پاسخ به این سوالات است.

نظرات  (۹)

۱۹ خرداد ۹۲ ، ۲۱:۱۵ حسینعلی مهدی
سوالات مطرح شده بسیار به جا و منطقی است اما هر چه دوستان نامزدهای شورای شهر پاسخ این سوالات را بدهند با آینده ای مبهم و فاقد اعتبار روبرو خواهد بود.
و در حقیقت می توان گفت شاید برد پاسخ به این سوالات تا چند روز آینده بیشتر نباشد زیرا که تمامی معادلات اجتماعی و سیاسی و اقتصادی این کشور غیر قابل پیش بینی بوده و هر کس بر اساس مستندات و واقعیات فعلی جامعه اظهار نظر می کند در حالی که جامعه و کشور ایران روال عادی و منطقی نداشته و نخواهد داشت
بر همین اساس اظهار نظر در مورد برنامه های آینده فاقد اعتبار است
۲۰ خرداد ۹۲ ، ۰۰:۰۶ سایت فرهنگی و اطلاع رسانی تبیان
در سایت تبیان انجام می شود؛
 نمایش نتایج لحظه به لحظه نظر سنجی انتخابات ریاست جمهوری
سایت فرهنگی و اطلاع رسانی تبیان، در ابتکاری جدید، تغییرات درصد آرا در نظرسنجی انتخابات ریاست جمهوری خود را به صورت نمودار خطی به صورت لحظه به لحظه به نمایش در آورده است.

به گزارش گروه سیاسی «خبرگزاری دانشجو»، برگزاری مناظره های انتخاباتی و نیز گفتگوی ویژه با هریک از کاندیداهای ریاست جمهوری در خصوص اهداف و برنامه های خود در رسانه ملی، میزان اقبال کاندیداها را در بین مردم دستخوش تغییرات کرده است.

 

به همین منظور سایت تبیان با نمایش لحظه به لحظه تغییرات درصد آرا در نظرسنجی انتخاباتی خود به صورت نمودار خطی، روند رشد و یا کاهش استقبال هموطنان را از طرح ها و برنامه های کاندیداهای ریاست جمهوری را به تصویر می کشد.

 

علاقه مندان می توانند با مشاهده نمودار خطی تغییرات لحظه ای کاندیداهای ریاست جمهوری، در انتخاب فرد مناسب برای اداره امور کشور در طی چهار سال آینده بهتر تصمیم گیری کنند.مشاهده نمودار لحظه ای نظرسنجی انتخابات ریاست جمهوری سایت تبیان از طریق آدرس ذیل در دسترس می باشد:http://bashgah.tebyan.net/newindex.aspx?pid=247765

بسمه تعالی

بیانیه دانشجویان دانشگاههای شهرستان خوانسار

همه در پیشگاه خداوند متعال مسئول می باشند.از این قرار،عدم دخالت ملت از مراجع وعلمای بزرگ تا طبقه بازاری، کشاورز،کارگروکارمند همه وهمه مسول سرنوشت کشور واسلام می باشند؛چه در نسل حاضر وچه در نسل های آتیه؛وچه بسا که دربعضی مقاطع عدم حضور ومساله مسامحه گناهی باشد که در راس گناهان کبیره است      مقام معظم رهبری

برهه حاضر نشان دهنده ی حساسیت های فراوان در عرصه سیاست داخلی وخارجی است.از یک سو مسائل همسایگان ایران خصوصا سوریه بحران های پیش رو واز سوی دیگر هجمه ی همه جانبه استکبار در برابر مسلمانان نشانگر حساسیت وضعیت حاضر است. درداخل کشور نیز مساله ی انتخابات به تعبیر رهبر معظم انقلاب مصرع مهم حماسه سیاسی است

مادانشجویان دانشگاههای خوانسار    

1-ضمن قدردانی از شورای نگهبان در اقدام مدبرانه خودکه به حق رقم زدن تمهیدات یک حماسه سیاسی بود اعلام می کنیم از عملکرد این شورای انقلابی حمایت کرده واین مقطع مهم را مقدمه خلق حماسه سیاسی می دانیم

2-با توجه به فرمایشات مقام معظم رهبری در خصوص خلق حماسه سیاسی با محوریت انتخابات ریاست جمهووری وشوراهای شهروروستا

انتخابات 24خرداد امسال بشارت دهنده موفقیت ها ودستاورد های بزرگتربرای نظام اسلامی خواهد بود وبه توفیق الهی فردای این کشور وملت فردایی روشن عزتمندانه وبرای همه الگو خواهد بود،لذا حضور مردم وغیرتمند در پای صندوق های رای زمینه ساز عزت مصونیت اقتدار آبروی بین اللملی امنیت کشور وبرطرف کننده تهدیدات داخلی وخارجی خواهد بود.

خلق حماسه سیاسی در انتخابات24خرداد نشان از وحدت ملی داشته چراکه طبق فرموده مقام عظمای ولایت حضرت امام خامنه ای (مدظله العالی) رای به هریک از نامزدها رای به نظام اسلامی بوده ولذااین حماسه سیاسی به صورت وحدت ملی با پنجره انتخابات ریاست جمهوری در معرض دید جهانیان گذاشته وبه معنی واقعی گنبد آهنین را برای نظام اسلامی  ایجاد نموده که هیچ دشمنی با هرگونه ابزار جنگی واتمی امکان نفوذ را نخواهد داشت.

3-در مورد انتخاب رئیس جمهور با توجه به آیه    "ان الله یامرکم ان تؤدو الامانات الی اهلها"(نساء آیه 58) اعلام میداریم از آنجاییکه سکان امور اجرایی به دست رئیس قوه مجریه داده خواهد شد وکشور عزیزمان ایران، امروز الگوی تمام کشور های مسلمان وبلکه کشور های تحت ستم دنیاست، ولذا در انتخاب فرد اصلح می بایست طبق فرمایشات رهبر معظم انقلاب شرایط وخصوصیات ذیل در نظر گرفته شود:

                         

الف-ایمان واعتقاد به خدا، انقلاب اسلامی، قانون اساسی ومردم

ب-برخورداری از روحیه مقاومت در برابر دشمنان،تدبیر وحکمت ونگاه بلند مدت وهمه جانبه وبرخوردار از تهذیب اخلاقی ونپرداختن به حواشی

ج-بتواند عزت کشور ومردم رابالا ببرد،وضع زندگی مردم رابهتر ومرفه تر کرده وگره ها راباز کند،امید وشور وشوقی در کشور به وجود آورد وبه مصداق "ان الذین قالواربنا الله ثم استقاموا"اهل استقامت وایستادگی باشد

د-کاری،مردمی،مقاوم،ارزشی وباتدبیرباشد ودرد مردم را احساس کند وتمام طبقات مختلف مردم راببیند.

4-باعنایت به اهمیت انتخاب شوراهای شهر وروستا وتجمیع آن با انتخابات ریاست جمهوری اعلام میداریم که انتخابات شوراها دست کمی ازانتخابات ریاست جمهوری نداشته وغفلت از انتخاب اصلح برای شوراها چه بسا انحراف مسیر نمایندگان مجلس شورای اسلامی وحتی ریاست جمهوری در دوره بعدی را به دانبال خواهد داشت ولذا به همان دقت در انتخاب رئیس جمهور اصلح ،باید اعضای اصلح شوراها راانتخاب نمود.

شرایط انتخاب افراد برای شورا های شهر وروستا نیز به اعتقاد ما اینگونه باید باشد

1-اطاعت ازمنویات ولایت فقیه واحترام به روحانیت ومرجعیت شیعه

2-تقواوپاکدستی ورعایت موازین شرعی در همه امور

3-مدیرومدبر وکاردان ومتخصص وآشنا به مشکلات شهر ودارای طرح وبرنامه برای حل معضلات شهری و مردم

4-باتجربه ودلسوز بودن نسبت به حال مردم بخصوص اقشار ضعیف جامعه

5-آشنا به روحیات جوانان ومشکلات آنان وپیگیر حل مشکلات مختلف این قشر مهم جامعه با عنایت به پتانسیل های موجود ومشارکت آنان در امور شهرباشد.

 

 

والسلام علی من اتبع الهدی

باسلام

جواب سوال اول:به هیچکس وعده وعید نداده ام.بعد از ورودبه شورا نیز نزدیکان من نسبت به دیگرشهروندان  برتری نخواهند داشت./شهرداری ها وشوراها همواره درمعرض افراد فرصت طلب وسودجو قراردارند/انسان دران با پول  با مردم با مراجعان وبا کسا نی که حاضرند برای بعضی ازمقاصدخود ولخرجی کنند مواجه میشود این طور جاها خیلی باید مراقب بود این جاست که تقوای الهی بدرد میخورد.تقوا زره ای است که اگر انسان آن را بپوشد تیر های زهر آگین فساد و گناه در او کارگر نخواهد شد  

جواب سوال دوم:هدف من پیشرفت شهر و عزت  تمامی شهروندان  و عدالت در تعیین خدمات شهری می باشد  

البته به مناطق مستضعف نشین اولویت می دهم .

جواب سوال سوم:باید به هر انچه در قانون و شرع مقدس آمده است عمل کرد نه به سلایق شخصی

جواب سوال چهارم:بر اساس قانون و مصالح شهروندان انجام وظیفه می کنم .انچه در قانون پیش بینی نشده و یا به خاطر  واقعیات کشور و دولت قادر به انجام دادن آن نیستم وعده نمی دهم.

جواب سوال پنجم:سیاست ما عین دیانت ماست اما مناقشات سیاسی و جناحی و ورود در هر اقدامی که اعضای شورای اسلامی را از اتحا دعملی خود دور کند برای این شورا ها مضر ونارواست.  نظرمن این است که باید در اداره ی شهر از روش های علمی و محققان برجسته ی دانشگاهی و حوزوی استفاده شود .

جواب سوال ششم : بدون اشنایی با وظایف و حدود اختیارات شورا ی اسلامی شهر دست به چنین امری نزده ام . حدود و وظایف شورای اسلامی که در  قانون معیین شده را در قول و عمل به طور کامل به لطف الهی رعایت می کنم .

جواب سوال هفتم:این موارد سه گانه ای که فرمودید تنافی با  هم ندارند یعنی شهر ما ظرفیت برخورداری وپیشرفت در تمامی مواردی که ذکر فرمودید  داراست.

جواب سوال هشتم: صرف بیان مشکلات دردی را دوا نمیکند به هر حال هر دوره ای نقاط ضعف و قوتی دارد نقاط قوت را باید دید و به کار بست وکاری کرد که نقاط ضعف ادامه پیدا نکند.

جواب سوال نهم : پرداختن به نیاز های فوری تر در عین اهتمام به کار های زیر بنایی

جواب سوال دهم: نشاط  فردی واجتماعی وامید درجامعه ضروری است ومن موافق آن هستم .امام خامنه ای :یکی از بزرگترین چیز های که کام مردم را شیرین می کند این است که ببینند حس کنند و بیابند که مسـًولان امور انها در پی خدمت صادقانه و پیگیرانه  و عالمانه به آن ها هستند.خود همین مردم را خوشحال می کند. گاهی گفته می شود باید مردم را شاد و افسردگان را از افسردگی خارج کرد این حرف درست است .اگر  کسانی به معنای حقیقی کلمه دنبال این موضوع هستند راهش همین است  به مردم نشان دهند که در پی کار صادقانه و پیگیرانه و عالمانه اند .این بیش از همه چیز فضا را شادمانه  خواهد کرد

باتشکرازتمامی شهروندان عزیزخوانسار

سخنی بادیگر کاندیدای محترم شورای اسلامی شهر:

بیانات امام خامنه ای

برای کسب توفیق دروظایف شوراهای اسلامی شرط اول آن است که اعضای شورای اسلامی هرشهر یاروستا درعمل بایکدیگر تفاهم وهمدلی داشته باشند بدون این شرط یقینا این نهاد نخواهد توانست برای مردم منشا خیروصلاح گردد1378/3/8.

 

در یک کلمه رعایت تقوا و تدبیر و پشتکار، و بهره‌گیرى از دانش و تجربه، مواد عمده‌ى توصیه‌ى نخست اینجانب است. باید با روحیه‌ای‌ بسیجی‌ یعنی‌ با «احساس‌ تکلیف‌، بدون‌ توقع‌، فداکارانه‌، بدون‌ خودنمایی‌ و برای‌ رضای‌ خدا» کار کرد و حتی‌ یک‌ روز را برای‌ خدمت‌ به‌ مردم‌ از دست‌ نداد. ۱۳۸۱/۱۲/۱۹

از انتخاب‌شوندگان محترم انتظار مى‌رود که با تکیه و امید به فضل الهى بار این مسؤولیت را بر دوش کشیده همه‌ى توان خود را به اداى وظایفى که در قانون براى این شوراها معین است، مصروف کنند و خدمت به مردم را که از بزرگترین عبادات است سرلوحه‌ى همه‌ى انگیزه‌هاى خود قراردهند1378/3/8

۲۱ خرداد ۹۲ ، ۰۸:۰۸ شهروند خوانساری
سوال ها منطقی وخوب بود.جواب هایی که این سه نامزد دادند هم خوب بود خصوصا جواب هایی که خانم شاه محمد دادندکه احساس میکنم صادقانه بود.
درصورت تبادل لینک خبردید.
باتشکرازشما استاد عزیز
درود برخسرو دهاقین بااین سایت جدیدش اگر وسط کار .....بله به این طرف وان طرف نروووووووود اطلاع رسانی خوبی هست ازاموجان و......هم ترسی نداشته باش
با تشکر نامزدها به ویژه خانم شاه محمد
سوالاتتون خیلی پر مغز و بجا هستند-ممنون
ممنون از کاندیداهایی که برای افکار عمومی ارزش قائل میشن.

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی