خوانسار نیوز

رسانه تحیلی خبری خوانسار

خوانسار نیوز

رسانه تحیلی خبری خوانسار

نشانی جدید خوانسارنیوز: khansarnews.ir

سرویس فرهنگی- امام جمعه خوانسار در مصاحبه ای تصویری با خوانسار تی وی، خواستار افزایش اعتبارات برای بهسازی و مقاوم سازی مسجد جامع خوانسار شد.

به گزارش خوانسارنیوز، حجت الاسلام خواجه کریمی با اشاره به این که این مسجد از بناهای تاریخی شهرستان است، اظهار داشت: با توجه به این که در این بنا نمی توان از وسایل و دستگاه های مکانیزه امروزی به دلیل وارد نمودن آسیب به بنا استفاده نمود، بنابراین انجام کارها به صورت دستی هزینه زیادی دارد و بازسازی آن اعتبارات زیادی را می طلبد.

وی با طلب استمداد از مردم، از آنان خواست تا با کمک جدی به این مسجد، به رفع این مشکل کمک نمایند.

رییس حوزه علمیه باقرالعلوم خوانسار در پاسخ به خبرنگار خوانسار تی وی در خصوص آینده مسجد، استقرار یک کانون فرهنگی خوب، واگذاری بخشی از ساختمان به بسیج ونیز استفاده از شبستانهای مسجد در آینده ای نزدیک برای دروس حوزه علمیه را از برنامه های آینده این مکان خواند و افزود: بنا داریم بعضی از درس های طلاب را به سبک قدیم در داخل این مسجد دایرکنیم.

وی در ادامه  با بیان این که این مسجد روضه سالانه ای دارد که در حال حاضر تعطیل است و گرفته نمی شود، افزود: انشاا… در آینده روضه نیز در این مسجد برگزار خواهد شد.

امام جمعه خوانسار با اشاره به برگزاری برخی کلاسها و دوره ها در مسجد توسط بسیج و کانون فرهنگی مساجد تصریح کرد: این برنامه ها که در حال حاضر به صورت نیمه فعال است در آینده فعال خواهد شد.

لازم به ذکر است که مسجد جامع خوانسار با قدمتی چهارصد ساله جزو آثار ثبت شده میراث فرهنگی خوانسار می باشد.

———————————————–

مشاهده کلیپ تصویری این گزارش در خوانسار تی وی

نظرات  (۱۶)

اقا این مسجد متولی وصاحب دارد شما ازراه رسیدید ومسجد را از دست اقایان صانعی ها گرفتید وهر کاری انجام میدهید درامد این مسجد بیش از تمام موقوفات خوانسار است موقوفات این مسجد کجا مصرف میشه خداوکیلی مسجدرا تحویل مرد محله بالا بدهید خودشان به بهترین وضع میسازند
مطلبم را چرا منتشر نکردید؟هیچ توهینی به آقایتان نکردم.

قای دهاقین،نظراتم توهین وافترا به کسی داشت که منتشر نکردید؟چرا اینقدر به نظراتی که درمورد امام جمعه می شود نقطه ضعف دارید؟کجای حرفم مشکل داشت که کل نظراتم را حذف کردید؟

یک زمانی نمازجماعت باشکوهی  برگزار می شدامروزه گاهی اوقات می رویم ومتاسفانه امام جماعت نداره مسجد به این عظمتی باید اینطور باشد؟ افرادی هم که می رفتند مسجد را ترک وبه مساجد دیگر برای نماز وعبادت میروند واقعا افسوس
جناب خواجه کریمی،حتمامسجد جامع به عنوان نمادفرهنگی وتاریخی باید موردتوجه قرار گیرد،اما شما از آثار تاریخی و باستانی والبته فرهنگی شهر،فقطچشم مبارک تان مسجد جامع را گرفته است؟!!مگرمسجدی بااین قدمت هیئت امناندارد؟مگرشهرستان اداره میراث فرهنگی ندارد؟استمدادخواهی شما از مردم برای بازسازی مسجد جامع وبرگزاری کلاسهای طلاب تمام دغدغه شماست؟جناب خواجه کریمی احداث مصلایتان چه شد؟!!
۰۵ مرداد ۹۲ ، ۱۲:۵۱ رفیق شش دانگ
بخش‌هایی از این نظر که با * مشخص شده، توسط مدیر سایت حذف شده است
روزی روزگاری می گفتند امروز یا فردا دبیرستان شریعتی به دلیل فرسوده بودن وبراثروقوع زلزله خراب می شود وباید مکان رابه جای دیگر تغییر دادتاسقف برسرمحصلین ومعلمین بدبخت فرونریزدبه همین خاطر دردبیرستان راتخته کردند وازفردا دبیرستان شریعتی به مدرسه ی ولی عصر نقل مکان کرد پس فردا دیدیم دردبیرستان باز شد و سنگ کاری و فرش وموکت درآن پهن شد وتبدیل شد به *** *حوزه ی علمیه ** ** *** **** ** ******* **** ** ***** ** *** **** ***** ** **** ***** *** ****** ********* *** *** **** ****** **** * **** **** **** * * *** *** ***** **** ***** می دونی که من الان درآمپاسم .
اگر پیگیری های امام جمعه محترم نبود میراث فرهنگی فکر می کنید به فکر بود؟ مگه نمی بینید آثار تاریخی خونسار رو همه از بین بردند و هیچ چیزیش باقی نمونده. حداقل یکی از بناهای قدیمی خونسار احیا بشه که اگه کسی اومد نگند خونسار هویت نداشته. اینقدر بدبین نباشید دوستان
۰۵ مرداد ۹۲ ، ۱۴:۲۵ رفیق شش دانگ
عزیزم دست امام جمعه درد نکنه که درپی ازبین نرفتن هویت خوانسارومیراث فرهنگی آن است ولی مسجد که یک مکان عمومی می باشد چه ارتباطی با حوزه ی علمیه دارد پس درآینده اگر کسی بخواهد وارد این مسجد بشود ازقبل باید وقت بگیرد چون دیگروارد مسجد نمی شود بلکه وارد حوزه می شود.
۰۵ مرداد ۹۲ ، ۱۴:۲۹ رفیق شش دانگ
خسرو جان چرابخشی از پیام راحذف کردی چیز خاصی نبود که شماهم!؟
پاسخ:
با عرض پوزش سیاست خوانسارنیوز ایجاب می کند در مواردی که شبهه توهین وجود دارد از انتشار کل یا بخشی از خبرخودداری کند
من موندم این آقای سعید دشتی کی هستند که این گونه اظهار نظر می فرمایند
دوستان من نمی خوام از امام جمعه محترم طرفداری کنم اما شما عزیزان هم قبل از این که این نظرات رابنویسید یه کم فکر کنید
خواهشا

مثل شماناشناس و مخفی نیستم،پیامبراسلام فرمودند:انابشرمثلکم(منهم مانند شماانسانی هستم)جناب خواجه کریمی و دیگرآقایان نیز معصوم نیستند وممکن است اشتباه کنند.با گفتن نظرات باید به خردجمعی نزدیک شویم،که اگر خود را تافته جدابافته وعقل کل بدانیم ،آن می شود که حرفی بزنیم ومضحکه عام و خاص شویم.ناشناس جالب اینجاست که با نگفتن است که دشمنی کردیم،با گفتن نظرات در یک سایت محلی وبیان معضلات وراهکارها،در استان و کل کشوربه عنوان سالمندترین و...شناخته نمی شویم.ناشناس،ماه را نشانت می دهم سرانگشتم نبین.

۰۵ مرداد ۹۲ ، ۲۲:۱۱ علی معصومی
باز سازی هایی که تا بحال توی مسجد جامع انجام شده مربوط به یه بودجه و سیاست کلی در مورد کلیه مساجد جامع بوده  که تا جایی که توی خبر ها خوندم اقدام اسفندیار رحیم مشایی بوده. پس پیگیری های شخص خاصی  رو به دنبال نداشته 

جنابا اقای دهاقین تمایی نظر ها باید مورد تایید قرار گیرند در غیر این صورت اسم رسانه رسانه آزاد نیست
پاسخ:
دوست عزیز و ارزشمند. معنای رسانه آزاد و مستقل تایید تمامی نظرات نیست. قبول بفرمایید که تایید تمامی نظرات ممکن نیست و گاهی بر حسب برداشت های منفی از مطالب و عدم تحمل برخی دوستان ممکن است ادامه این مسیر خظیر با مشکل مواجه شود. (رهرو آن است که آهسته و پیوسته رود)
۰۶ مرداد ۹۲ ، ۱۲:۱۱ علی معصومی
ولی این رهروی در درج خبر میتونه باشه نه فیلتر کردن عقاید خانندگان
پاسخ:
 به هر حال سیاستهای این سایت در خصوص نظرات هم صادق است
۰۶ مرداد ۹۲ ، ۱۵:۴۱ علی معصومی
پس فکر من در مورد این اخبار و پایگاه هم اشتباه بود
پاسخ:

دوست عزیز

رهرو آن نیست که گه تند و گه آهسته رود

رهرو آنست که آهسته و پیوسته رود

بدون آن که ناراحت شوید، محدودیتهای رسانه ای را عنایت داشته باشید

سلام
من بچه محله بالام. باید از زحمات امام جمعه تشکر کرد. قبل از ایشان کی آسین بالا زده بود. یه انسان بومی مال شهر خودمون پیدا شده داره یک سری کارا میکنه اینقدر نکوبید بیخود نیست که همه خونساریها رفتند و غیر بومی جاشونو گرفته. من نمیگم همه کارها درسته اما از کارهای درست حمایت کنید. میراث فرهنگی کار کرده. من چند تا مسجد بخصوص در سردشت میشناسم که دیگه اسمی ازشون نیست. امام جمعه یکی از کارهایی که کرده و من شنیدم پیگیری موقوفات مسجد جامع بوده که یکسری از انسانهای به اصطلاح مسلمان چندین سال میخوردند گرفته.
امیدوارم شهرمان دست انسانهای بومی و دلسوز بیوفته.
التماس دعا

سلام چرا کوچه زاگرس واقع در بلوار 9دی بعد از گذشت چندین سال آسفالت نشده با توجه به اینکه جزءمحدوده شهرداری است وجزء دهداری قودجان نیست اما هیچ اقدامی در این مورد نشده.چرا؟

پاسخ:
با سلام. کوچه های منتهی به بلوار 9 دی در حوزه شهرداری نمی باشد. لطفا موضوع را از طریق شورای روستا، بخشداری یا بنیاد مسکن پیگیری فرمایید

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی