خوانسار نیوز

رسانه تحیلی خبری خوانسار

خوانسار نیوز

رسانه تحیلی خبری خوانسار

نشانی جدید خوانسارنیوز: khansarnews.ir

سرویس اجتماعی- نائب رئیس شورای اسلامی شهرستان خوانسار گفت: لزوم تشکیل مجمع اعضای ادواری برای شوراها ضروری است تا باز تجارب اعضای شوراهای پیشین نیز در شورای جدید استفاده کنیم.

به گزارش خوانسارنیوز به نقل از خبرگزاری فارس از اصفهان، خسرو دهاقین در جلسه شورای اسلامی استان [در رابطه با طرح دوفوریتی انتخاب استانداران توسط شوراهای استان] اظهار کرد: با توجه به اینکه استاندار فردی سیاسی محسوب می‌شود، انتخاب استاندار توسط شورای استان، این نهاد غیر‌سیاسی را به سیاست می‌کشاند.

 

 

خسرو دهاقین

 

وی افزود: دولت جدید 12 مردادماه مستقر می‌شود و شوراهای جدید نیز یک ماه پس از آن مستقر شوند که به یقین از اکنون استانداران مشخص هستند و از سوی دیگر شورای فعلی نمی‌تواند در انتخاب استاندار آتی تعیین تکلیف کند و در صورت عملیاتی بودن این موضوع، انجام این اقدام نیز بر عهده شورای آینده است.

نائب رئیس شورای شهر اسلامی خوانسار تاکید کرد: ابتدا باید بسیاری از قوانین محدود‌کننده در مقابل فعالیت‌های شورا اصلاح شود تا در مرحله آتی بتوان به تأیید استاندار توسط شورا فکر کرد.

وی با انتقاد از عدم  ثبت‌نام افراد شاخص و باتجربه در انتخابات دوره‌های پیشین شوراها اضافه کرد: در انتخابات دوره گذشته عدم حضور نخبگان و چهره‌های ملی را شاهد بودیم و لازم است برای پیشگیری از این موضوع آسیب‌شناسی‌های لازم در این زمینه انجام شود.

دهاقین با اشاره به لزوم آموزش فرمانداران و مسئولان در کنار آموزش به اعضای شورای شهر پیش از آغاز فعالیت شورا تاکید کرد: فرمانداری که یک مرتبه نیز قانون شوراها را مطالعه نکرده است و در زمان مطرح شدن یک قانون در جلسه تازه درصدد مطالعه این قانون در کتاب است، چگونه می‌تواند به درستی تصمیم‌گیری کند.

وی با اشاره به اصلاح برخی قوانین شوراها اضافه کرد: ما ملزم هستیم که صورت جلسات شورا را برای فرمانداری ارسال کنیم، در صورتی که براساس قانون تنها ارسال مصوبات الزامی است و این مشکل باید رفع شود.

نائب رئیس شورای اسلامی شهر خوانسار با ارائه پیشنهادهای دیگری برای شوراهای شهر گفت: لزوم تشکیل مجمع اعضای ادواری برای شورا ضروری است، تا بتوانیم از تجارب افرادی که در دوره‌های جدید به هر دلیلی عضو شورا نیستند، استفاده کنیم.

وی اظهار کرد همچنین ایجاد مرکز پژوهش‌های شورای اسلامی استان برای استفاده از تمام ظرفیت‌های استان ضروری است.

 

نظرات  (۲)

اقاخسرو این حرفها رامیزنی که ازشما خوششان نمیاد البته حرف حق کمی تا......تلخ است ولی دمت گرم
پاسخ:
با تشکر. صحبتهای بنده در خصوص طرح انتخاب استاندار توسط شورای استان و تذکر مشکلات و موانع آن بود و بخشی از انتقادات در خصوص برخورد مسوولان فعلی با شوراها بود.
نظرتون درباره انتخاب استاندار کاملا درسته. همونطور که گفتید در میان مدت و با افزایش اهمیت شوراها شاید بشه تایید شورای عالی استان رو هم برای استاندار شرط قرار داد.
اما با تشکیل مجمع اعضای ادواری مخالفم
این مجمع کم کم به ابزار فشار بر شوراها تبدیل میشه و گروه گرایی رو دامن میزنه. انتخاب مردم روشنه و لزومی نداره کسانی که نخواستند و یا نتونستند رای دوباره مردم رو به دست بیارند در تصمیمات تاثیر گذار باشند. خواهش میکنم به قواعد دموکراسی پایبند باشید. قرار نیست هر کس وارد سیستم شد تا ابد داخل سیستم بمونه. این مردمند که باید انتخاب کنند.
پاسخ:

با تشکر از نظر شما دوست بزرگوار. هدف بنده از پیشنهاد تشکیل مجمع ادوار یک مجمع استانی است که هدف آن آموزش، پژوهش و ارائه مشاوره برای شوراهاست تا در صورت نیاز و درخواست شوراها به ویژه در شورای استان، مجموعه ای با تجربه بتواند تجربه های جمعی خود را در اختیار شوراهای دیگر بگذاردو به هیچ وجه دخالت در تصمیم گیری مدنظر نیست. اتفاقا بسیاری از دوستان منتخب چه در شورای استان و یا خارج موافق و مصر به کسب تجربیات موفق اعضای قبلی شوراها هستند. دقت کنیم که اگر بنده یا بسیاری دوستان دیگر در انتخابات شورا شرکت نکردیم دلیل بر این نیست که نباید کمکی به شورا نکنیم همانطور که هر شهروند دیگری نیز می تواند در تصمیم گیری ها موثر و تاثیرگذار باشد. البته مشروط بر این که اولا خود شوراها بخواهند. ثانیا به قول شما انتظار، توقع و فشاری بر شوراها از این بابت نباشد.

نمونه این مساله صحبتهای دیروز بنده در شورای استان در خصوص ضرورت اصلاح برخی قوانین شوراها و پیشنهادهایی در این رابطه بود که بسیار به نفع شوراهاست که البته در خبر خبرگزاری فارس نیامده است.

به هر حال نظر شما هم قابل تامل است. ممنون

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی