خوانسار نیوز

رسانه تحیلی خبری خوانسار

خوانسار نیوز

رسانه تحیلی خبری خوانسار

نشانی جدید خوانسارنیوز: khansarnews.ir

وبگردی: تنها کمی آن طرفتر...

جمعه, ۷ تیر ۱۳۹۲، ۰۷:۴۷ ب.ظ

سرویس فرهنگی- خوانسار تنها شهر مدعی آواز اصیل و موسیقی ایرانی، در حسرت شنیدن صدای ساز هنرمندانش در سکوت کامل به سر می برد.

سید شهاب دادگستر، جوان هنرمند خوانساری، در وبلاگ شخصی خود در انتقاد به وضعیت موسیقی در خوانسار به مطلب جالب اشاره کرده است. نوشته زیر عیناً از وبلاگ او نقل شده است:

ساعت 10 صبح
شهر خوانسار همچنان در آرامش کامل ،
نسیم خنک و صدای آب از مسیر رودخانه ای که در مرکز شهر جریان دارد .
کمی آنطرفتر اما صدای سازهای اصیل به گوش میرسد .
صدایی که اگر خوب دقت کنی، از سرپنجه های شیرین ساکنین همین شهر خبر میدهد .
یکی از مغازه داران میگوید :
شب گذشته برای دیدن کنسرتی به گلپایگان رفتیم .من و چهار نفر از دوستان . جاتون خالی ، تو سالن اداره فرهنگ و ارشاد گلپایگان جای سوزن انداختن نبود . صادق شاه ولایتی کمانچه میزد . حمید بنی هاشمی ویلن و آصف هم سنتور .
محرابی هم آواز بود و دوتای دیگه رو یادم نیست .
به احتمال زیاد و چنین مشهود است که شهر همسایه ، با توجه به فرارسیدن ایام شعبانیه کوشیده است تا به این بهانه کنسرتی اما با به کار گیری نیروهای بومی و غیر بومی ترتیب دهد ، و با درایت رئیس اداره فرهنگ آن شهر از اعتراضات مردمی کاسته و نشاط اجتماعی را به شهر بازگرداند .
مغازه دار میگوید :
ما به این که تو خونسار ما موسیقی برگزار نمیشه اعتراض داریم .
چرا باید خواننده های موسیقی سنتی خونه نشین باشند ؟
سوالی که در ذهن شهرنشینان خوانساری نقش می بندد حکایت از چراهایی دارد که مسئولین فرهنگی و هنرمندان این عرصه باید به آن پاسخ دهند .
این درحالی است که خوانسار تنها شهر مدعی آواز اصیل و موسیقی ایرانی، در حسرت شنیدن صدای ساز هنرمندانش در سکوت کامل به سر می برد .

نظرات  (۲)

سلام مدتی است که شبها میبینیم جوانی در گوشه خیابان میخوابد واقعا زشت است شهری که همه بافرهنگ واصالت است کارتن خواب داشته باشد
پاسخ:
سلام. لطفاً جهت پیگیری نشانی دقیق تری ارائه فرمایید.

سلام

ناراحت نباشید خوانساروگلپایگان نداردبا بعضی ازسیاست ها ومدیریت ها درآینده ای نه چندان دور خوانسارهم بخشی ازگلپایگان خواهدشد همان گونه که قبلاًبوده شک دارید؟!

البته خوانسارشهرمذهبیه ونواختن آلات لهو لعب درآن حرام است .حرفایی می زنیدا

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی